Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

zilele cele mai jegoase

with 19 comments

15 – 16 mai 2008 – Hai să-ţi murdăreşti oraşul!

DOMNILOR CANDIDAŢI

Domnilor candidaţi la primării, comunicaţi vă rog membrilor echipelor dumneavoastră de campanie să instaleze coşuri de gunoi lângă corturile de campanie. Măcar nişte pungi de gunoi. Ne spuneţi că faceţi curăţenie în Bucureşti. Până una alta faceţi mizerie în Bucureşti. În sectorul 4 şi 5 sigur. Unii dintre voluntarii dumneavoastră aruncă pe stradă, pur şi simplu, pliantele publicitare. În seara de 15 mai 2008, pe Şoseaua Viilor (sectorul 5) trotuarele şi spaţiile verzi din faţa blocurilor erau pline de hârtii. Cei care au găsit pliantele în parbrizele maşinilor le-au aruncat tot pe stradă şi pe trotuar, că de unde coşuri de gunoi? Oamenii au aruncat pliante în Cimitirul Eroilor. Păi se poate? În zona Parcului Tineretului era nenorocire: trotuare, stradă, spaţii verzi – pline cu pliante. Păi cine plăteşte curăţenia? Pe 15 mai am strâns câteva „gunoaie” de pe stradă. JUR. Ştiu că pare ciudat, dar când am văzut „coloratele” aruncate pe stradă, de parcă nu ajungeau cutiile şi sticlele de bere, ambalajele de prăjituri şi gumă de mestecat etc, am încept să „culeg”. Mai ales pe cele mototolite… Pe 16 mai am fotografiat pe stradă (cu atenţie şi pe şest, să nu-mi iau … de la voluntari). Deci:

1. PIN şi domnul Guşă. Este primul pentru că are un mesaj trăsnet pe pliant: „UN MILIARD DE EURO plătim pe an, pentru ca Bucureştiul să rămână la fel de murdar. Unde se duc banii bucureştenilor?” Cum unde, domnule Guşă, la gunoi!

2. PNG şi domnul Becheanu. Este al doilea pentru că în cutia poştală a mamei mele, care locuieşte în sectorul 5, am găsit pe 6 mai a.c. un plic. În el se află o scrisoare pe care scrie „PENTRU UN SECTOR CURAT”. Şi o carte de vizită. Am zis: uite dom’le ce treabă civilizată. Până pe 15 mai, când s-a umplut strada cu coli de hârtie pe care scie „BECHEANU, candidatul PNG-CD la Primăria sectorului 5” + pliante verzi. Domnul Fuciu şi echipa: ABC egal asfalt, becuri, curăţenie. Domnul Gâf-Deac: curăţenie generală în sector.

  

3. De acum încolo nu mai am o ordine. Le pun cum se nimereşte. Deci: PD-L. Multe rău, frate, o mare „portocalie” ce să mai… Domnul Blaga: nu zice nimic despre curăţenie. Domnul Silaghi: idem. Domnul Bodu: idem.

Atenţie: NU-L MAI ARUNCAŢI pe domnul Silaghi: pe verso are Programul Campionatului European de Fotbal. Dacă vreţi, am strâns eu 3. Sunt cam pline de noroi dar se curăţă.

4. PSD. Domnul Vanghelie: nu zice nimic despre curăţenie.

 

5. PNL. Domnul Banu. Cărţi de vizită puse în cutiile poştale. Aruncate „elegant” de locatari pe scară, multe-multe.

6. Staţia de metrou Tineretului. În aia de la Pieptănari (Eroii Revoluţiei) nu mi-a dat prin minte să fac poză. Ce rău îmi pare… În staţiile astea două de metrou nu numai că era plin de pliante portocalii şi roşii, dar era şi plin de ziare „Ring”. Ce frumos zburau!

7. PC. Domnul Ştefănescu şi domnul Piedone. Nu zic nimic despre curăţenie. Atenţie: NU-I MAI ARUNCAŢI: pe verso au şi ei Programul Campionatului European de Fotbal. Dacă vreţi, am 1. Cam şifonat dar curaţel. Aici mai avem un ziar, „Vine Piedone”, era plină Piaţa „Norilor” de ziare d’astea.

 

8. UP. Astea erau agăţate de clanţa uşii maică-mii. Nimic despre curăţenie. Dar m-au enervat foarte tare. Este desenat un om în cărucior de handicapat şi se zice: „Ridică-te şi alege!!” Maică-mea are handicap gradul I şi nici măcar în cărucior nu se poate aşeza. În fine…

9. DOCTORE, regret… 2 am găsit aruncate, 2 am adunat. Nu se zice nimic despre curăţenie.

 

10. Aici sunt toate astea de le-am zis până acum. Dacă le vreţi vi le dau. Am cules şi un gândac, şi gumă mestecată, mult nisip şi pământ.

 

11. Chestiile astea cu „DĂ-TE CU TANCUL!” erau lipite pe trotuar, pe Viilor. Multe-multe. Nu ştiu ce înseamnă.

 

12. Aici este la Tineretului.

13. Pliantul ăsta l-am primit eu în mână astăzi la piaţă şi l-am dus frumos la gunoiul de acasă. Că aşa este civilizat.

Aici este la mine acasă, în sectorul 3. Recunosc, este curat. Pana trec alegerile… Oricum, mai face mizerie câte un locatar…

 

 

 

Ăsta e un bou care a parcat maşina la intrarea în scară. Astfel încât dacă vine salvarea şi are nevoie să scoată bolnavul pe targă să nu aibă pe unde.

În altă ordine de idei, în ţara noastră avem prea mulţi care risipesc, şi prea puţini care strâng. De strâns strâng cei de la COPACUL DE HÂRTIE: Noi cei de la mediaORG credem ca este momentul sa inversam acest proces, de aceea am initiat si implementat Copacul de Hartie – un proiect inovativ care are ca scop protectia mediului prin reducerea cantitatii de hartie care este aruncata la gunoi (reducere deseuri), prin cresterea cantitatii de hartie reciclata (reducere numar de copaci taiati pentru producerea hartiei) si respectiv prin refacerea zonelor verzi (plantarea de copaci). Pana la 30 aprilie 2008. A trecut un an si o luna de cand am lansat proiectul. Sunt inscrise in proiect 430 de companii si 63 donatori persoane fizice. Am colectat 210.791 kg hartie si 26.702 kg carton. Am plantat 1120 de puieti in perioada 21-24 noiembrie echivalentull cantitatii colectate in lunile aprilie – septembrie (97.115 kg hartie si 12.199). Calculat pentru o zona forestiera defrisata; pentru Bucuresti, unde poluarea este mai mare, este nevoie de copacei in varsta de 2-3 ani.

Written by IsabelleLorelai

16 Mai 2008 la 22:54

19 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. asa e Isabelle, toti pun afise care pe unde!si nu pe toate. pe cele care nu apuca sa le distribuie sau sa le lipeasca, le arunca!
    In fiecare zi golesc cutia postala si iau de la stergatoarele masinii, tot felul de astfel de afise!
    le arunc la tomberonul din propria-mi curte.
    Acum nu mare mi-ar fi minunea,sa-mi lipeasca afise si pe poarta, nu de alta, da’ e de tabla!

    mesterulmanole

    17 Mai 2008 at 04:03

  2. Meştere, am văzut câteva aşa-zise panouri de afişaj. Sunt absolut mizerabile, arată jalnic, sunt mici, zici că sunt făcute în 1960, aşa că nu m-ar mira să ţi le lipească pe poartă, că oferă spaţiu mai mare. Ştii gărduleţele alea verzi, din jurul spaţiilor verzi? Erau pline cu chestii d’astea. Aşa mizerie nu am mai văzut de mult. De la furtuna aia, mai precis.

    isabellelorelai

    17 Mai 2008 at 08:11

  3. Mă cutremură gândul că sunt tăiaţi atâţia copaci pentru a se face afişele astea inutile!
    Ţine de acei 7 ani de acasă şi de OM, ca să simtă că natura trebuie respectată.
    Apelul tău IsaBelle, e unul de curăţenie morală. 🙂

    Cristal

    17 Mai 2008 at 09:38

  4. Cristalule, apelul meu este unul care nu interesează pe nimeni. Bat şi eu câmpii, sătulă de nesimţirea unora.

    isabellelorelai

    17 Mai 2008 at 09:43

  5. Miroase a politică. 😛
    Revin la felul doi atunci, poate o fi grătar. Sau la desert.

    Calibro

    17 Mai 2008 at 11:50

  6. Miroase a politică? Ai înnebunit, Calibro? Nu cumva miroase a gunoi? Trebuia să fotografiez şi rahaţii de câini? Era „ciorba” mai bună?

    isabellelorelai

    17 Mai 2008 at 11:53

  7. pai ai dreptate sestro, inteleg informare, dar e mare exces de zel si vorba ta, te miri pe unde le mai da prin minte sa le lipeasca, jumate din bani daca i-ar dona, cate vieti ar salva, macar jumate, dar sufera de cultul personalitatii, nu se mai satura sa-si admire chipurile fardate si ” coafate ” pe hartie lucioasa si viu colorata… sa ma iertati, dar asa un „curcubeu ” sfidator, ma dezgusta, miroase, ca orice, gunoi .
    felicitari pentru Atitudine prietena draga !
    un sfarsit de saptamana senin iti doresc 🙂
    Sibilla

    sfinx667

    17 Mai 2008 at 18:12

  8. Isabelle, daca era dupa mine, pe tine te alegeam primarul Bucurestilor.Mergeam la sigur!
    Oare ei nu-si dau seama ca aceste pliante n-au nici un folos? Pote sa primeasca tone de pliante, cetateanu tot cu cine vrea voteaza! Nsi dau seama de inutilitatea acestei campanii? sau sunt numai bani care trebuie cheltuiti.

    zinca beiu

    17 Mai 2008 at 18:46

  9. Intr-adevar, sectorul 3 este cel mai curat. El era curat si inainte.Cetatenii s-au „obisnuit” cu curatenia(scuzati cacofonia!),asa cum cei din 4 si 5 s-au obisnuit cu mizeria. Pacat ca nu se dau amenzi pentru astfel de contraventii.Nu se oboseste nimeni de la Primarie sa verifice daca sunt respectate niste hotarari. Tipic romaneste(” merge s-asa”).

    zinca beiu

    17 Mai 2008 at 18:53

  10. Isabellelorelai,si la noi am vazut afise aruncate pe strada-rupte sau mototolite.Am mai vazut bannere ,afise mari(mai ales cu candidatul unui partid) la geamuri,balcoane,pe pereti,pe masini,autobuze.
    Dar ce am vazut in pozele facute de tine e prea mult.M-am intrebat si eu ca prostu`-oare nu era suficient daca faceau un fel de carti postale?Stii ce am citit si am scris la mine in blog?Ca pana si in WC-uri au aparut afise electorale.In Wc-urile de la birt,ca omu` dupa ce bea bere merge sa elimine berea si citeste si afisele in acelasi timp 😦

    g1b2i3

    17 Mai 2008 at 21:14

  11. Sibilla, de mult nu am mai văzut atâta nesimţire.
    Să ai o săptămână bună.

    isabellelorelai

    18 Mai 2008 at 08:37

  12. Zinca, mulţumesc, eşti o dulce. Tot în glumă zic că nu le am cu politicile administrative. Şi nu, ei nu îşi dau seama de nimic. Pentru că NU LE PASĂ.

    isabellelorelai

    18 Mai 2008 at 08:40

  13. Nu a fost aşa curat înaine. Un mare merit îl are Rosal-ul. Domnul Prigoană are la firmă nişte utilaje mici-mici, care intră pe aleile dintre blocuri şi curăţă. În zona mea chiar este curăţel. Şi în faţa blocurilor, şi în spate.

    isabellelorelai

    18 Mai 2008 at 08:42

  14. Gabi, am văzut şi eu articolul, şi în 9AM şi la tine pe blog. Păi dacă au pus ei Programul Campionatului European de Fotbal pe pliante, nu este clar ce urmăresc? Păi asta mă interesează pe mine? Programul îl pot vedea şi la tv. Are Bodu un pliant gen carte poştală, în care ne cere să-i trimitem 5 propuneri. În loc să ne spună ei…

    isabellelorelai

    18 Mai 2008 at 08:46

  15. Legea este un amestec iscusit de uzanţe care sunt benefice pentru societate, şi care ar fi putut fi urmate chiar dacă nici o lege nu ar fi existat, şi altele care sunt în avantajul unei minorităţi conducătoare, dar dăunătoare pentru masele de oameni, şi le pot fi impuse numai prin teroare.
    Peter Kropotkin – Cuvintele unui rebel

    isabellelorelai

    18 Mai 2008 at 11:56

  16. Mario

    18 Mai 2008 at 21:50

  17. […] o săptămână, vineri 16 mai a.c., am scris pe blog „Zilele cele mai jegoase” – AICI. Era un apel către candidaţii la alegerile locale, în care îi rugam să intruiască echipele de […]

  18. in magurele au lipit (lipit!) afise pe masinile din parcari. 😀 deci se poate mai rau.

    a venit saracul candidat sa-si ceara scuze personal (nush daca au fost oamenii lui sau ai altuia)

    gadjo

    24 Mai 2008 at 11:17

  19. Gadjo, întrebarea ar fi următoarea: Şi la ce le foloseşte? 😀 În Bucureşti sunt mai „domni”, se pun pliantele în ştergătoarele de parbriz.
    Măcar să strângă naibii hârtia şi să o ducă la reciclare.

    isabellelorelai

    24 Mai 2008 at 11:24


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

