Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Bogdan Tiron

with 23 comments

Lev Sestov a spus: Pare-se ca exista doua teorii, cu totul potrivnice, despre originea speciei umane: Unii sustin ca omul coboara din maimuta, altii ca a fost creat de Dumnezeu. Se cearta grozav. Eu unul cred ca se înseala si unii si altii. Teoria mea este urmatoarea: cei care cred ca omul coboara din maimuta, coboara cu adevarat din maimuta si alcatuiesc o rasa aparte, în afara rasei oamenilor creati de Dumnezeu si care cred si stiu ca au fost creati de Dumnezeu.

Bogdan Tiron-Anton este şi:

1. Mecenat. Se mai numeşte „Pentru zâmbetul lor”. Al copiilor adică. http://www.mecenat.ro

2. Mecenatro. Se mai numeşte şi „Faceţi acest proiect cunoscut şi poate vom oferi o şansă copiilor care suferă”, dar şi „Ajutaţi-ne ca să ajutăm”. http://mecenatro.wordpress.com

3. Supravieţuitori. Acesta din urmă este blog de tripleţi: „Ajutaţi-ne ca să ajutăm”, adică Bogdan Mecenatro; „Blog de suflet”, adică Andreea; „IsabelleLorelai”, adică je, adică Isabela.

http://supravietuitori.wordpress.com

Cum vă spuneam, Bogdan Tiron-Anton este un om tânăr din România, născut la Focşani. Locuieşte în Bucureşti. Poartă jeans şi tricou. Merge prin oraş cu o chestie care cred că se numeşte scuter. Are soţie, copil, slujbă. Copilul are doi ani jumate, şi este sănătos tun. E musai să spun asta pentru că motivul luptei lui Bogdan cu moartea copiilor României nu are legătură cu copilul său. Nici cu al meu, mulţumesc lui Dumnezeu. Iar Andreea Sminchy nu are copii. Atunci care este motivul? Simplu: Bogdan Tiron îi mulţumeşte zilnic lui Dumnezeu pentru sănătatea copilului său. Cum o face: aleargă, se zbate, suferă, dă bani, face bloguri, adună oameni. Speră că poate face şi o fundaţie. La care să se strângă bani pentru copii, viitorul României. Cred că de la Sestov i se trage: Unii susţin că omul a fost creat de Dumnezeu. Concluzia mea: Bogdan Tiron face parte dintre cei care cred că oamenii au fost creaţi de Dumnezeu, şi care cred şi ştiu că au fost creaţi de Dumnezeu.

Despre ce înseamnă „mecenat”: AICI

Despre ce înseamnă 2% AICI (la Cabral adică)

Sau AICI, Doi La Sută Ro

Pax Romana (Pacea romană) a fost o realitate istorică (un mod stabil de organizare a vieţii sociale), un sistem de ordine internaţională şi a devenit în timp un model de structurare a raporturilor politico-militare pe spaţii geo-politice largi. Ca şi Imperiul, Pax Romana era considerată un concept politic caracterizat de universalitate şi a cărui valoare depăşea frontierele propriu-zise ale statului roman. Pax Romana însemna în primul rând, ordine şi eficienţă politico-administrativă. Imperiul era astfel divizat în provincii senatoriale (în interior) sau în cele care depindeau direct de împărat (la frontierele constant în război). Teritorii vaste au fost urbanizate şi integrate în circuitul civilizaţiei, valorile locale fiind acceptate de romani în virtutea pragmatismului lor politic unanim recunoscut; dreptul roman a introdus în concepţia europeană ideile de drept scris, separat de religie şi „moderator“ între indivizi şi între persoane şi bunuri. Pacea internă corespundea unei situaţii economice înfloritoare şi unui relativ echilibru social. Pe lângă ordinele senatorial şi ecvestru, Imperiul s-a bazat şi pe o puternică „clasă mijlocie“ alcătuită din: negustori, comercianţi, funcţionari, proprietari agricoli mici şi mijlocii. Numărul sclavilor a scăzut considerabil, dar a sporit cel al fermierilor şi coloniilor, alte elemente de susţinere a Imperiului prin contribuţii fiscale, de muncă şi militare. În exterior, Imperiul a afişat, iniţial, o politică de expansiune accelerată, până la Hadrianus, în primele decenii ale secolului al II-lea d.Hr. Maxima extindere teritorială s-a atins sub Traianus, când s-au conştientizat definitiv şi cele trei ameninţări de la frontiere: germanii, dacii şi parţii (În Europa de Vest, Centrală li de Est şi în Orientul Apropiat); tot cam în aceeaşi perioadă s-a cristalizat şi concepţia „frontierelor naturale“ (Rin, Dunăre, Eufrat), sprijinite pe fluvii şi munţi şi întărite prin sistemul limesurilor. Din secolul al II-lea d.Gr. Roma a optat pentru strategie conservării câştigurilor obţinute şi o defensivă activă la frontiere; structura de state şi triburi barbare aliate sau „satelite“ (Armenia, de pildă) sprijinea acţiunea şi redresarea temporară din secolul al IV-lea d.Hr. Imperiul de Apus şi în cele din urmă căpeteniile lor s-au substituit autorităţii imperiale, Roma rămânând totuşi o capitală a creştinătăţii şi un izvor de autoritate religios-politică. Pax Romana exprima şi existenţa unei unităţi a sistemului de valori politice şi cultural-religioase în Imperiu. Prin asimilarea valorilor neromane, combinate cu romanizarea populaţiilor cucerite, statul multietnic cu centruş în Mediterana a forjat unitatea spirituală a zeci de milioane de oameni. Un aport esenţial în acest proces l-au avut şcoala, administraţia şi armata. Legislaţia, la rândul ei, a uniformizat comportamentul juridic al locuitorilor Imperiului şi a justificat concentrarea puterii în mâinile monarhilor din Roma şi Constantinopol; această legislaţie a stimulat voinţa supuşilor de a fi cetăţeni romani – ca şi mândria lor – şi a favorizat ataşamentul faţă de statul roman şi patria comună. Prin romanizarea unor popoare italice, celtice, tracice, ilire – inclusiv a geto-dacilor – s-a obţinut o omogenizare etno-culturală a Imperiului (cu excepţia Orientului), proces cu urmări decisive în apariţia popoarelor romanice moderne. Împăraţii, asistaţi de legişti, au patronat apariţia şi dezvoltarea ideologiei imperiale, propulsând la loc de cinste conceptul de Pax Romana (pace, ordine, civilizaţie, prosperitate, respectul persoanei şi proprietăţii, toate opuse haosului, „barbariei“ şi nesfârşitului război). Ei sunt garanţii păcii. La Roma s-a ridicat un mare altar al păcii auguste (Ara Pacis Augustae), reprodus şi pe monede; cultul păcii se celebra împreună cu altele oficiale, de două ori pe an. Pacea romană, asociată personalităţii împăratului şi strălucirii Romei Eterne, a fost şi un subiect predilect al artei oficiale. Comenzile de stat şi cele ale particularilor (mecenatul, de la Mecena, un apropiat al lui Augustus) au transformat Roma (un milion locuitori) într-un impresionant centru arhitectural, emanând forţă şi perenitate: Casa de Aur (palatul lui Nero), edificiile Capitoliului, Mausoleul lui Augustus, Circus Maximus, Colloseumul, Forul lui Traianus, Columnele lui Traianus şi Marcus Aurelius. După modelul său se vor înălţa construcţii impunătoare la Constantinopol, Sirmium, Nicomedia, Salonic etc.

23 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Doar tacerea este mare, restul e feblete.
    Alfred de Vigny

    isabellelorelai

    23 Aprilie 2008 at 18:14

  2. Nu contenesc sa ma infior de sentimente amestecate de cate ori ascult „ZECE”.Florin Chilian este unic,spre deosebire de multi altii(care-si zic artisti) care fac parte din gramada.Despre Stefan Iordache pot doar sa spun cat de mult regret ca, vreo televiune nu si-a pus in program toata arta sa de pe scena romaneasca.
    Iar cu referire la tine…mult noroc in admirabila opera caritabila.

    Elisa

    23 Aprilie 2008 at 19:03

  3. Elisa, mulţumesc!

    isabellelorelai

    23 Aprilie 2008 at 23:37

  4. Exista OAMENI in jurul nostru. Trebuie numai sa-i descoperi.Ca sa-i descoperi, trebuie numai sa ridici capul din propria-ti sacosa.Bogdan este unui din acestia.Sa-l ajuam ; si s-o ajutam si pe Isabelle sa ajute.Isabelle, eu sunt o buna executanta, disciplinata.Sa-mi spui numai, concret, ce am de facut.Daca ai nevoie, da-mi o sarcina!

    zinca beiu

    24 Aprilie 2008 at 03:12

  5. Si totusi exista oameni care daruiesc din dragoste de oameni.Bogdan,tanarul acesta inimos merita e un om curuia ii multumesc si eu,la fel si tie,isabellelorelai-mi-ati readus speranta.In fiecare zi,putin cate putin simt ca viitorul nostru incepe sa capete culori vii.
    Nu ma prea uit la TV,dar cunosc cazuri cu copii carora le-a revenit zambetul,am vazut la stirile locale.

    g1b2i3

    24 Aprilie 2008 at 04:36

  6. […] Exista oameni care iubesc copiii si-i ajuta fara a cere ceva.Aflati mai multe de la isabellelorelai. […]

  7. Tot eu sunt.Trebuie sa te anunt si pe tine despre mesajul primit in legatura cu Ziua cea mai verde.
    Claudia Catana said,

    aprilie 24, 2008 @ 4:35 am · Editează

    Multumim pentru promovarea evenimentului Ziua cea mai verde! Vreu numai sa subliniez ca momentan suntem inca in faza de organizare (evenimentula fost amanat pentru 17 mai). Prin urmare pentru detaliile de ultima ora va rog vizitat site-ul evenimentului. Numai bine 🙂
    Gabi.

    g1b2i3

    24 Aprilie 2008 at 08:12

  8. „Dacă aş fi fost bărbat, să am drepturile bărbatului şi spiritul pe care îl am în corpul meu de femeie…” – Regina Maria.

    DOAMNELOR, VOI SUNTEŢI REGINELE MELE!
    Vă mulţumesc!

    isabellelorelai

    24 Aprilie 2008 at 09:59

  9. Zinca, am notat numărul de telefon. Am vorbit cu Andreea şi Bogdan, le-am spus că doreşti să ajuţi. Stai niţel să prindem aripi şi te anunţ ce şi cum facem
    Zinca, MULŢUMESC!

    isabellelorelai

    24 Aprilie 2008 at 10:01

  10. Gabi, MULŢUMESC!
    Azi noapte am văzut articolul tău. Şi mi-am zis: Ce întâmplare!

    isabellelorelai

    24 Aprilie 2008 at 10:04

  11. Gabi, am văzut aseară. Eu am pus evenimentul în blogroll, la AB Colind pentru mai târziu. Seara merg în vizită pe la fiecare. Aşa am văzut modificarea datei.
    Când se apopie, postez.

    isabellelorelai

    24 Aprilie 2008 at 10:15

  12. Issabela: Eu sunt mandra ca Bogdan este prietenul meu! Si stiu ca si tu esti! Dar „balaurul” e modest, nu vrea sa iasa el in fata. Lasa ca il scoatem noi!
    P.S. Ai la mine pe blog pozele si materialul din caravana umanitara. Sunt atat de fericita pentru ca am reusit sa ajungem si la copiii orfani ai parintelui Tanase, de la Valea Plopului! Sunt atat de cuminit, de curati, de inocenti, de politicosi, de marinimosi… Ne-au dat lacrimile tuturor acolo.

    SMINCHY

    24 Aprilie 2008 at 11:49

  13. Andreea, şi eu sunt mândră! Dar: tot trebuie să plătească Tironul pentru „greşeala capitală” de a nu ne fi spus şi nouă. Evident că are scuză: „Nu am ştiut…” 😀
    BRAVO ŢIE! Pe seară intru la furat! Că trebuie să reiau subiectul. 😀

    isabellelorelai

    24 Aprilie 2008 at 11:53

  14. Mie mi-a zis Bogdan de interviu. L-am sunat aseara, de pe traseu, sa-l rog sa-mi dea un numar de telefon. Si mi-a zis sa ma uit la observator. Numai ca eu am ajuns la 9 seara acasa. Apoi a intrat el pe mess si mi-a dat link-ul catre stire. Deci… eu nu pot sa-i mai cer o cafea 🙂

    SMINCHY

    24 Aprilie 2008 at 11:56

  15. Ei, lasă… 😀
    Tiroane… 😀

    isabellelorelai

    24 Aprilie 2008 at 11:59

  16. Ha-ha! Tocmai m-a sunat sa ma certe! Cica – bai fetelor, mai luati, tata, o gura de aer! Ati innebunit? Ce-mi faceti atata reclama? E suparat pe mine ca am scris de el pe blog 😆
    Si dup-aia imi zice ca a vazut lumea reportajul si ca il suna ca vor sa doneze bani pentru copii. Si zic – bine, mai, pai si tot pe mine ma certi? Lasa sa vada lumea, sa te cunoasca! Nu vezi ca asa lucrurile se misca?

    SMINCHY

    24 Aprilie 2008 at 12:56

  17. Ha! Ce-mi place când am dreptate! Că până să ajungi tu la cafea, eu tocmai îl băteam la cap cu mediatizarea. El zice: m-au invitat la Antenă. Eu zic: DU-TE! El zice: NU MĂ DUC. Şi tot aşa.
    HA! Pe mine nu are curaj să mă sune! Vezi, dacă sunt mai bătrână… Îi este frică!
    Mor de râs 😆
    Şi de bucurie!
    Tiroane, Tiroane… Pentru Dumnezeu, nu eşti politician, frate, eşti „particular”! 😀
    Am prins reportajul pe site Antena 1 cu numărul 1. În 2 ore a ajuns la 11 vizualizări. Azi la prânz erau 111. Tot înainte!

    isabellelorelai

    24 Aprilie 2008 at 13:04

  18. TOT INAINTE!

    SMINCHY

    24 Aprilie 2008 at 13:27

  19. 166!

    isabellelorelai

    24 Aprilie 2008 at 20:02

  20. […] Bogdan Tiron-Anton – Un om din România mea […]

  21. […] – adică Bogdan Tiron-Anton – aici şi […]

  22. Sa ajutam impreuna semeni nostri sinistrati asociatia liga nationala si interrnationala pentru apararea drepturile omului filiala secrtor 3 si fundatia umanitara balkan strange ajutoare umanitare pentru sinistrati loviti de ape daca sunteti deacord sa strangem impreuna ajutoare va rugam sa ne contactati la sediul nostru 0765.088.765 presedinte daniela cocos 0724713999 caldararu mihai inspector resurse umane va promitem solemn cat si in fata lui dumnezeu ca veti fii martori can dami impreuna ajutoarele umanitare va multumim , presedinte daniela cocos 0765088765

    Daniela Cocos

    23 Iulie 2010 at 19:15

  23. Părăsit încă de la naştere
    Mihai Caldararu
    Încă de când a văzut lumina zilei, Mihai a fost abandonat în centrul de plasament numărul 5 din Capitală. De la vârsta de şapte ani a fost mutat la centrul de plasament numărul 6, iar la 13 ani a fost agresat sexual de doi indivizi mai mari, de care şi acum îi este teamă. Când credea că ar putea să depăşească trauma, Mihăiţă a fost mutat la un alt centru, unde a fost din nou supus relelor tratamente: «La 15 ani am fost mutat la centrul de plasament numărul 2 «Casa Speranţei», unde primeam bătaie seara de la nişte indivizi mai mari. De atunci am rămas cu sechele».

    Şcoala populară de artă

    După ce a terminat Şcoala de Arte şi Meserii cu profilul confecţii-îmbrăcăminte, pe care a absolvit-o cu nota 9, a urmat şi Şcoala populară de Artă, unde a obţinut un certificat de la OSIM, pentru solist vocal. La 18 ani a fost reintegrat în familia sa. Cu toate acestea, a găsit o mamă bolnavă de hepatita C, iar condiţiile în care trăia sunt greu de explicat. Chiar şi aşa, Mihai nu s-a dat bătut. Deşi şi el suferă de epilepsie, şi-a propus să triumfe în viaţă prin propriile forţe nedându-se bătut de la nimic. Astfel, l-a auzit cântând compozitorul Adrian Ordean care l-a ajutat să-şi înregistreze câteva melodii, iar Star Print l-a ajutat să îşi înregistreze gratuit şase piese: «Cea mai mare dorinţă a mea este să mă lansez, însă nu dispun de resursele financiare necesare pentru a iniţia astfel de demersuri. Am putut doar să înregistrez un număr de şase melodii, iar câteva piese sunt compuse de mine. Înregistrările le-am putut finaliza chiar de Sfintele Sărbători de Paşte». 0724713999

    Daniela

    19 Martie 2011 at 17:47


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

