Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Romania mea. Emil Cioran, Cugetari

with 25 comments

Putem accepta orice adevăr, oricât de zdrobitor, cu condiţia să înlocuiască totul, să aibă tot atâta vitalitate cât speranţa căreia i s-a substituit.

Ceea ce ştiu la şaizeci de ani ştiam la fel de bine la douăzeci. Patruzeci de ani ai unei inutile munci de verificare…

De atâta amar de vreme de când se moare, viul a căpătat probabil obişnuinţa de a muri; fără de care nu s-ar explica de ce o insectă sau o rozătoare şi chiar omul, ajung, după câteva sclifoseli, să crape atât de demn.

X mă insultă. Sunt gata să-l pălmuiesc. După ce mă gândesc, renunţ. Cine sunt? Care e adevăratul meu eu: cel care ripostează sau cel care se retrage? Prima mea reacţie e întotdeauna energică; urmatoarea, moale. Ceea ce se cheamă „înţelepciune” nu e, în fond decât un veşnic „după ce mă gândesc”, adică nonacţiunea ca prim gest.

Ani de zile, o viaţă de fapt, să nu te fi gândit decât la ultimele clipe, ca să constaţi, când te apropii în sfârşit de ele, că va fi fost degeaba, că gândul morţii ajută la tot, doar să mori nu.

Nu e profund, nu e autentic decât ceea ce ascundem. De unde forţa sentimentelor abjecte.

Am toate defectele celorlalţi şi totuşi ceea ce fac aceştia mi se pare inadmisibil.

– Ce faceţi de dimineaţă până seara?

– Mă suport.

Nu-i pizmuieşti pe cei care au puterea să se roage, în vreme ce eşti plin de invidie faţă de posesorii de bunuri, faţă de cei care cunosc bogaţia şi gloria. E ciudat că te resemnezi cu mântuirea celuilalt, dar nu cu avantajele trecătoare de care se poate bucura acesta.

Nu exista o artă adevarată fără o mare doză de banalitate. Aceea care recurge în mod constant la insolit oboseşte repede, nimic nefiind mai insuportabil decât uniformitatea excepţionalului.

Daca ar fi cu putinţă să ne privim cu ochii celorlalţi, am dispărea pe loc.

Nu le îngăduim decât copiilor şi nebunilor să fie sinceri cu noi; ceilalţi, dacă au îndrăzneala să-i imite, se vor căi mai devreme sau mai târziu pentru asta.

Nu te temi de viitor decât atunci când nu eşti sigur că te poţi omorî la momentul dorit.

Nu contează decât un singur lucru: să înveţi să pierzi.

Omul care şi-a învins complet egoismul, nemaipăstrându-şi nici o urmă, nu poate rezista mai mult de douăzeci şi una de zile, învaţă într-o şcoala vedantică modernă.

Nici un moralist occidental, nici măcar cel mai sumbru, n-ar fi îndrăznit să avanseze despre natura umană o precizare atât de înfricoşătoare, atât de revelatoare.

Ti-ai dori uneori să fii canibal, nu atât din plăcerea de a-l devora pe cutare sau cutare, cât din aceea de a-l vomita.

„N-aţi avut dreptate să contaţi pe mine.” Cine s-ar putea exprima astfel? Dumnezeu şi ratatul.

E limpede că Dumnezeu era o soluţie şi că nu se va găsi niciodată una la fel de mulţumitoare.

Cu cât se îndepărtează de Dumnezeu, cu atât oamenii avansează în cunoaşterea religiilor.

„… dar Dumnezeu ştie că în ziua în care veţi mânca din el vi se vor deschide ochii.” De-abia s-au deschis şi începe drama. Să priveşti fără să înţelegi, acesta-i paradisul. Infernul ar fi deci, locul în care înţelegi, în care înţelegi prea mult…

Numai Dumnezeu are privilegiul să ne abandoneze.

Oamenii nu pot decât să-ţi întoarcă spatele.

A pictat: Stefan Luchian

Written by IsabelleLorelai

19 Aprilie 2008 la 22:04

25 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Superbe tablouri! De cuvinte nici nu mai pomenesc.
    La mulţi ani de Florii!

    Isabela, după ce am văzut în lista ta Dan Puric, Tudor Ghe, Tatiana Stepa, Hruşcă ş.a. insist să vii la întâlnirea cu bloggarii.

    anaAyana

    20 Aprilie 2008 at 00:18

  2. La Multi Ani!…tuturor florilor si tie, pentru toate florile gandurilor si simtirilor tale recunostinta, sanatate si buchete de zambete si imbratisari, le meriti )( 🙂
    o duminica ” inflorita ” si senina iti doresc,
    Sibilla

    sfinx667

    20 Aprilie 2008 at 01:14

  3. Flori, flori, flori.Am ratat Pelerinajul de Florii. Ma multumesc cu unul imaginar.Isabelle, iti daruiesc tie ,tuturor copiilor care sufera azi, celor carora D-zeu le-a ascultat rugile si s-au insanatosit si noua, tuturor,flori, multe flori.Asa cum ne-ai daruit si tu.Flower power redivivus !

    zinca beiu

    20 Aprilie 2008 at 05:09

  4. AnaAyana, La mulţi ani şi ţie!
    Singurul lucru care m-ar opri să vin la întâlnire ar fi programul. Nu pot veni sâmbăta, duminica şi nici într-o dimineaţă a zilelor lucrătoare. Pentru că nu reuşesc să găsesc o persoană corectă şi normală care să stea cu mama mea bolnavă dar cuminte (pe bani buni, evident). Ultimele 3 au fugit cu banii. Deci pot: după-amiezele din zilele lucrătoare.
    Şi mai pot, dacă vrei, să vă scriu câte ceva. Un fel de mesaj.

    isabellelorelai

    20 Aprilie 2008 at 07:07

  5. Sibilla, La mulţi ani! Deja este soare, deja este o zi bună!

    isabellelorelai

    20 Aprilie 2008 at 07:08

  6. Zinca, La mulţi ani!
    Şi nu-ţi face sânge rău, gândeşte-te că vei merge la anul. Că dacă s-a reluat pelerinajul după 60 de ani, cu siguranţă va fi şi la anul!
    La mulţi ani tuturor copiilor care au renăscut şi urmează să renască!

    isabellelorelai

    20 Aprilie 2008 at 07:11

  7. La multi ani, Isabella! La multi ani tuturor! Toate florile din lume pentru voi, oameni cu suflet mare! Sa aveti o zi plina de soare!

    SMINCHY

    20 Aprilie 2008 at 09:57

  8. La mulţi ani, Andreea, cu sănătate şi noroc! 😀

    isabellelorelai

    20 Aprilie 2008 at 10:02

  9. La multi ani! multe zambete si multe flori si mai putina suferinta in lume. O zi de Florii minunata sa ai 🙂

    Laura

    20 Aprilie 2008 at 12:23

  10. revin cu zambete si urari de bine voya tuturor florilor de suflet 🙂
    isabellelorelai multumesc frumos suflet bland….sufletul tau are un parfum aparte, nu ne mai saturam…)(
    Sibilla

    sfinx667

    20 Aprilie 2008 at 13:09

  11. Îngeraşule, şi tu la fel!

    isabellelorelai

    20 Aprilie 2008 at 13:27

  12. La Multi Ani Isabelle!!! suflet bun ce esti si multa sanatate iti doresc si eu,tie si tuturor celor care citesc aici. O zi de Florii insorita si fericita!!!
    (:lol)(:lol)

    Elisa

    20 Aprilie 2008 at 13:29

  13. Sibilla, îţi mulţumesc, chiar dacă sunt un om obişnuit, tot îţi mulţumesc. Pentru că sufletul tău naşte vorbe bune şi vede doar ce este bun. Am şi eu „răutăcismele” mele, ca tot omul… Nu mă dezmint 😀
    La mulţi ani, Florilor, toate!

    isabellelorelai

    20 Aprilie 2008 at 13:30

  14. Elisa, La mulţi ani, Cireşule în floare!
    :lol:-spaţiu ! 😆

    isabellelorelai

    20 Aprilie 2008 at 13:32

  15. La multi ani!La multi ani! Lamulti ani sa traiti..si sa-nfloriti.tata Borgo.

    ionborgo

    20 Aprilie 2008 at 14:15

  16. Ce pot sa mai spun? Aduni atat de frumos „petale” de cuvinte si imagini in buchetul frumusetii blogului tau.
    In „spatele” lui se simte mâna si sufletul „grădinarului”, care iubeşte tot ce e frumos.
    Daca o sa spun ca esti o floare de curcubeu, ma intelegi de ce o zic? 😆

    cristal

    20 Aprilie 2008 at 14:37

  17. Mulţumim Tati, toate îţi mulţumim!

    isabellelorelai

    20 Aprilie 2008 at 14:53

  18. Floare de Cristal, păi să zicem: Frica de culori şi nuanţe. Nu am culoare … Nu sunt roşie, nu sunt portocalie, nu sunt galbenă. Nu sunt albastră, nu sunt verde.
    Sunt doar o impresie, atât. În alb şi în negru.
    (Cred că ar trebui să mă apuc de grafică iar). 😀

    isabellelorelai

    20 Aprilie 2008 at 14:56

  19. Ei na-ţi-o bună,cum am dres-o! 🙂 Cum sa nu ma intelegi si de data asta? Ar fi pentru prima data.
    Oare ma provoci sa explic? 😆
    Pai nu apare curcubeul dupa ploaie? Nu este el triumful soarelui? Nu aduna el toate minunile de culori laolalta?
    Nu e ca un covor intins spre cer? Nu ne cuprinde sub bolta lui pe toti? Ce sclipriri au copiii in ochi cand privesc spre curcubeu? Mai vrei? Mai am!
    Daca vei zice ca nu e asa, caut un „smiley” care plange live! Si nu vreau sa invat pe nimeni sa planga, cum numai eu stiu.
    Ingaduie-mi sa ma consider „nebun” de sincera. 😛

    cristal

    20 Aprilie 2008 at 16:26

  20. Cristalule: marmota (eu adică) zice: ERAM PRECISĂ!
    😆
    Păi tu nu vezi ce frumos spui ce spui? Covor întins spre cer … Sau din cer spre pământ…
    Uite, cadou, că nu aveam prilej. Acum am:

    De la mine pentru tine.
    (dacă găseşti unul care plânge să fie verde 😆 )
    Te pupă mama.

    isabellelorelai

    20 Aprilie 2008 at 18:01

  21. Uite cam aşa:

    isabellelorelai

    20 Aprilie 2008 at 18:05

  22. Isabellelorelai,in sfarsit am reusit sa iti scriu.Imi merge greu calculatorul ,cred ca e cam batran si nu mai are putere.Inima mea este alaturi de tine si-ti doresc multa sanatate si putere in tot ceea ce faci pentru ajutorarea copiilor,oamenilor.Azi am avut o zi frumoasa,am cunoscut multi oameni buni.Gabi.

    g1b2i3

    20 Aprilie 2008 at 19:54

  23. Gabi, şi eu am probleme, şi la mine merge greu, cred că reţeaua este de vină.
    Să dea Dumnezeu să fim sănătoşi cu toţii!

    isabellelorelai

    20 Aprilie 2008 at 20:17

  24. Si reteaua e de vina si calculatorul meu pe care l-am cam incarcat.baiatul meu cel mare mi-a promis ca il va imbunatati.Acum merge mai bine putin,e deja noapte si lumea se pregateste de culcare.Gabi.

    g1b2i3

    20 Aprilie 2008 at 20:33

  25. Aha, noroc cu copiii! Şi eu când am probleme, strig după băiatul meu 😀
    Noapte bună, Gabi. Somn uşor şi o săptămână uşoară.

    isabellelorelai

    20 Aprilie 2008 at 20:53


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

