Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Romania mea

with 14 comments

Lucian Blaga. Sufletul satului

Copilo, pune-ţi mânile pe genunchii mei.
Eu cred că veşnicia s-a născut la sat.
Aici orice gând e mai încet,
şi inima-ţi zvâcneşte mai rar,
ca şi cum nu ţi-ar bate în piept,
ci adânc în pământ undeva.
Aici se vindecă setea de mântuire
şi dacă ţi-ai sângerat picioarele
te aşezi pe un podmol de lut.

Uite, e seară.
Sufletul satului fâlfâie pe lângă noi,
ca un miros sfios de iarbă tăiată,
ca o cădere de fum din streşini de paie,
ca un joc de iezi pe morminte înalte.

Ggeorghe Zamfir

 

Vasile Alecsandri. Tara

Din umbra deasă-a norului
Întins pe ţări străine
Cu aripele dorului
Voios revin la tine,

O! cuib al fericirilor,
O! ţară luminoasă,
Comoara-a nălucirilor,
Gradina mea frumoasă!

Ş-avântul tinereţelor
Ce-n sânu-mi se trezeşte,
Prin lumile poeţilor
Zburând mă râtâceste.

Şi-n farmecul avântului
Tot ce sub ochi răsare
În poalele pământului
Mai drăgălaş îmi pare;

Întinderea câmpiilor
În zări mai lin se perde.
Mai dulce-i rodul viilor,
Verdeaţa e mai verde.

Mai nalte sunt inălţimile,
Mai cald e mândrul soare,
Mai limpezi limpezimile
De râuri şi izvoare.

Iar fetele cu florile
Mai viu râd între ele,
Şi spun privighetorile
Mai tainic vers la stele.

Aice-i ţara basmelor
Ce-ngână-a noastră minte
Prin freamătul fantasmelor
Din timpi de mai nainte.

Aice-i vestea Doamnelor
Din lumea legendară,
Ş-a prelungirii toamnelor
Sub cerul de primăvară.

Aice-i ţara ţărilor
Ş-a doinelor de jale
Ce-n liniştirea serilor
Te ţin uimit în cale.

Aici cu lăcrimioare
Bujori se prind în horă.
Aice însuşi soarele
Are-ntre flori o soră,

Şi-n stâncele Carpaţilor
Cresc păseri năzdrăvane,
Şi-n sufletul bărbaţilor,
Mândriile române!

O! gura dulce-a raiului,
Tu dai prin o zâmbire
Şi fericire traiului,
Şi morţii fericire.

Luceferii eterului
Răvnind privesc la tine,
Şi toţi îngerii cerului
Te-au îndrăgit ca mine!

Written by IsabelleLorelai

14 Aprilie 2008 la 18:27

14 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mare placere mi-ai facut cu fotografiile alb-negru ce-l insoteau pe Tudor Gheorghe! Asta-i si Romania mea.

    zinca beiu

    14 Aprilie 2008 at 20:08

  2. Doamna Zinca, am şi eu de la bunica mea câteva. Bunica paternă era din Dâmboviţa, bunicul patern din Teleorman. Mama mea şi părinţii ei din Basarabia. Vă daţi seama ce este în sufletul meu …

    isabellelorelai

    14 Aprilie 2008 at 20:18

  3. Te inteleg.Bunica materna din Teleorman.Bunica paterna sarboaica.Bunicul patern bulgar.Toate ranile Balcanilor n-aun durut, in special razboiul din Serbia.
    Sensibilitatea ta m-a atras, probabil. Te rog sa-mi spui pe nume.Desi am 57 de ani , ma simt foarte tanara.

    zinca beiu

    15 Aprilie 2008 at 01:46

  4. Zinca, am 48 şi e musai să ne simţim tinere, pentru a ţine pasul cu copiii noştri.
    Dacă vrei să trăieşti sârbeşte, din când în când, o avem pe Duso Sestro, Sibilla.
    O găseşti ori aici:
    http://sfinx667.wordpress.com
    Ori pe blog, în partea dreaptă, la ABC:
    Azur între Sibilla şi Sfinx.
    O zi bună îţi doresc şi, Bine ai venit!

    isabellelorelai

    15 Aprilie 2008 at 08:23

  5. isabellelorelai…..hvala lepo duso🙂
    cu postarea asta te numesc Zeita a neamului daco-get, ca noi de la daci am mostenit mandria…. asa mare bucurie mi-ai daruit cu postarea asta…te tzuc sestro🙂
    si….MULTUMESC !
    ” aicea este tara mea si neamul meu cel romanesc, aicea eu sa mor as vrea si tot aici vreau sa traiesc… ”
    Dumnezeu sa-ti dea sanatate si impliniri dupa cum ai sufletul !
    respecte si recunostinta,
    Sibilla
    P.S. eu am 37 de ani, da tot vreu sa va zic pe nume, va simt aproape🙂
    zinca iti mai dau si eu un link : http://milecarpenisan.wordpress.com … si, dobro doslji zinca…la isabellelorelai vei gasi mereu caldura si farame de frumuseti adevarate si din sufletul ei blajin🙂

    sfinx667

    15 Aprilie 2008 at 12:52

  6. ISABELLA! STII CEVA! UITE, CA AICI NU AI INCHIS COMENTARIILE! DECI POT SA PLANG! CE-AI FACUT??? DE CE L-AI INCHIS??? DE CE??? ABIA VA GASISEM! PE VOI, OAMENI CU SUFLET! SI DEJA VA RETRAGETI, RAND PE RAND… DE CE?…😦
    Infrant nu esti atunci cand sangeri,
    nici ochii cand in lacrimi ti-s.
    Adevaratele infrangeri,
    sunt renuntarile la vis.
    NU RENUNTA LA VIS, ISABELLA!

    SMINCHY

    15 Aprilie 2008 at 13:54

  7. Nu plânge, Andreea, că nu am murit! Pe tine te ajut! Am să pun pe blog tot ce te ajută pe tine. La visul tău nu renunţ. Clar.
    Doar că nu voi mai spune nimic despre mine.

    isabellelorelai

    15 Aprilie 2008 at 18:25

  8. Sibilla, orice ar fi, aici trăim, aici murim. Doar că aş vrea să trăiesc în munţi. Măcar o lună.

    isabellelorelai

    15 Aprilie 2008 at 18:31

  9. dar nu era vorba sa mergem in munti o luna in vara… sa pot merge si eu cu tine…. daca ai stii cata nevoie am de asta…
    tare mi-esti draga, sper ca simti asta :)}{
    Sibilla

    sfinx667

    15 Aprilie 2008 at 19:41

  10. Sibilla, păi dacă mie mi-ar plăcea să trăiesc în munţi? Chiar şi o lună. Linişte, verde, linişte, verde, munţi, munţi. Aşa că: să mergem în munţi. Măcar o săptămână.
    Am copiat şi şters acel mic amănunt, să nu îl folosească altcineva.

    isabellelorelai

    15 Aprilie 2008 at 19:54

  11. blogul tau, „fata draga”, e o adevarata desfatare, revelatie pt mine… mi-a facut o deosebita placere sa te descopar ! tot inainte cu dragostea ta de Romania, pe care ti-o impartasesc si eu🙂

    Mariana Duma

    15 Aprilie 2008 at 20:15

  12. Mariana, ţara este bună, ne-a dat de toate. Sunt oamenii care o strică. Sau o uită. Sau o neagă.
    Mulţumesc pentru cuvintele tale frumoase, eu sunt cu semnul de începător în parbriz de blog, încet-încet descopăr şi eu …
    Aha, deja te-am descoperit: mă alătur ţie Mariana şi spun: La mulţi ani, Maestre Gheorghe Zamfir!

    isabellelorelai

    15 Aprilie 2008 at 20:40

  13. stabilim impreuna prin ” acel mic amanunt ” si cumpanim ce si cum facem..si mai ales cand🙂
    Sibilla

    sfinx667

    15 Aprilie 2008 at 23:23

  14. Sibilla, aşa facem😀

    isabellelorelai

    16 Aprilie 2008 at 08:08


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

