Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

De nebuna prin Bali. Reloaded

with 26 comments

Laura a trecut astăzi prin garsoniera mea. Pardon, Cella, a noastră. Şi ca un copil cuminte ne-a reamintit că suntem trişti pentru că: „Ce poate fi mai trist decât o lume fără copaci, fără cer, fără flori, fără munţi şi câmpii? Şi totuşi, de câte ori pe zi privim cerul şi de câte ori admirăm o floare? Trăim într-o colivie design propriu …” Deci: Laura are dreptate. Şi ne-a desenat frumos copilăria. Cristal vine şi ea. Nu cu mâna goală. Cu învăţăturile vieţii. Prea frumos, prea adevărat. Dar prea complicat. Dar e una mai simplă, am înţeles-o din prima: „19. Îmbină iubirea şi gătitul cu renunţarea”. Am înţeles-o, am renunţat. Mai bine să povestesc:

De nebună prin Bali – sau cum de mi-a luat el mie, da mie, Adrian Mutu, un vuton de muşama autentică

Dă norocu’ noroacelor peste mine (că nu degeaba am căzut din copac) şi nimeresc şi io într-o insulă d’alea exoticele. Şi dacă tot am ajuns unde neam de neamu’ meu nici n-a îndrăznit să viseze, hai la plajă. Păi hai. Ocean cu apă limpede, nisip fierbinte, palmieri, banane, şiraguri de orhidee, orhidee pe marginea plajei ca urzicile la noi etc, ca-n filme, ce să mai încolo şi încoace, vorba Lupului. Mai la umbră de palmieri erau nişte ţărănci din alea locale. Ţărănci, ţărănci, da’ o rupeau binişor pe englezeşte. Îmi zic eu, măi, de ce stau astea cu ţolu’ pe ele, pe căldura asta? Păi vindeau ceva, evident. Scoici, melci, steluţe de mare, corali, damblaua mea. Şi-mi iau frate, de vr’o trei kile nişte minunăţii d’astea marine (moarte, nu mişcau). Da’ acuma, cum să umblu cu astea în braţe, împachetate într-o tonă de ziare locale. Şi vechi. Şi rupte. Mai încolo de ţărăncile locale cu scoicile, erau nişte ţărani locali cu ceva tarabe. Bă frate, dă şi mie o sacoşă d’asta cu litere pe ea. Cât costă? Păi depinde, zice ţăranu’, de principiu e 10 coco. Da’ de unde eşti? Din România, zic eu, gândindu-mă că habar n-are ăsta ce e aia şi unde e România. Romaniaaa! Mutuuu! urlă ăsta. Şi se strâng frate ţăranii ciucure. Romaniaaa! Hagiii! Hai că-ţi dau eu cu 5 coco, urlă altu’. Nuuu, urlă primu’, Romaniaaa! Mutuuu! io dau gratis la tine, na poftim vutonu’. Uite aşa mi-a luat mie, da’ numa’ mie, Adrian Mutu, vuton. Muşama, muşama, da’ ţine şi acuma. Muşama autentică, ce să mai vorbim. Acuma, cum să vă zic, ţărancă eram şi io, da’ mai finuţă (cu cal), cum să las omu’ în pagubă. I-am dat şi io 10 coco pe un rolex autentic chinezesc, să fie amintire de la ţăranu’ din România la ţăranu’ din Indonezia. Rolexu’ nu a funcţionat, nu funcţionează şi nici. Da’ îl păstrez, că l-am plătit. Aşa păstrez eu, tot felul de prostii. Că le-am plătit.

bali.jpg

Written by IsabelleLorelai

1 Aprilie 2008 la 23:19

26 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. 1. Scoicile alea si moarte sunt frumoase 😉
    2. Mama, da’ rau l-ai momit pe Merlin ca tot stoarce idei.
    3. Am uitat 😀

    Oana

    1 Aprilie 2008 at 23:26

  2. Scoicile da. Eu nu. Eu sunt rea. Rea Făcătoare.
    Ţi-am spus doar să priveşti în jurul tău, CU MARE ATENŢIE şi să scrii.
    Ai uitat Arta Războiului? Sau bormaşina? 😀

    Oana, nu te cunosc personal. Este posibil să ne fi întâlnit în viaţa reală şi să ne fi certat. Cine poate şti? Viaţa e ciudată. Dar complexă.
    Ne cunoaştem de ici de colo. Părărea mea este că ai talent şi că trebuie să continui să scrii. Nimeni şi nimic, NIMENI nu are dreptul să te abată din drumul tău.

    isabellelorelai

    2 Aprilie 2008 at 06:14

  3. Vezi,d-aici,de la asta ţi se trage aia cu BESTIALA
    şi de la încă cîteva 😀
    dragoste … la prima vedere …
    cum era aia cu „Isabelle îţi declar public că te iubesc”
    ( vorbele Oanei însuşite şi asumate instantaneu )
    şi-n rest … toate la locul lor
    în suflet şi-n minte … în amintiri
    „amintiri are numai clipa de azi … „

    cella

    2 Aprilie 2008 at 07:43

  4. Cella, tot ce pot să-ţi spun eu la ora asta este că oamenii au ajuns să trăiască doar din bănuieli. De 3 luni zic cinstit şi verde în faţă, şi nu mă crede nimeni. Aşa că încerc mai metaforic.

    isabellelorelai

    2 Aprilie 2008 at 07:53

  5. Chiar frumoase scoicile :).
    O sa merg sa citesc „invataturile lui Cristal”, m-ai facut curioasa.
    Povestea e tare haioasa, m-am distrat.

    kmi

    2 Aprilie 2008 at 08:47

  6. Mândro, nişte scoici. „Of, scoici”. Pe care le mâncăm.
    Şi eu m-am distrat la faţa locului. Lucruri mici, bucurii mari.

    isabellelorelai

    2 Aprilie 2008 at 09:01

  7. 🙂 cred ca asta scapa multor romani…capacitatea de a se bucura pentru lucruri mici.
    Pot sa te rog sa nu mai spui „proasta”? Parca-mi cade un bolovan in cap cand neuronu proceseaza cu procesorul cuvantul asta…:|

    kmi

    2 Aprilie 2008 at 09:31

  8. Frumoase amintiri, Isabela. Pana la urma, cu asta ramanem, nu-i asa?

    corinacretu

    2 Aprilie 2008 at 09:35

  9. Mândro, de aceea am considerat că Laura şi Cristal au dreptate. Ca şi domnul Pleşu.
    Mândro, tare aş fi vrut să spun despre mine că nu sunt proastă. Dar recunosc, sunt proastă. Am crezut că dacă apreciez şi respect nişte oameni asa este normal. Ei au incercat sa-mi demonstreze timp de trei luni că sunt proastă. Şi au reuşit. Se poate vedea, este la liber, Pe covorul roşu împărătesc.

    isabellelorelai

    2 Aprilie 2008 at 09:37

  10. Corina, da, cu ele şi cu pantofii. Pe care mi i-ai cumpărat tu. Îţi mulţumesc din nou. Doamne, ce vremuri. Ce normalitate. Ce frumuseţe. Ce bine era.
    Acum sunt liberă. Şi pot să-mi amintesc toate lucrurile frumoase şi bune din viaţa mea. Pot să vorbesc cu cine vreau, fără să îmi fie frică că mă cheamă nu ştiu care la „vorbitor”. Evident că vorbesc doar în numele meu. Corina, mi-e dor de dânsul, mi-e dor de tine, mi-e dor de Bali, mi-e dor de toţi, mi-e dor de bunătate, omenie, normalitate, frumuseţe. Mi-e dor de mor. Şi atunci intru în amintiri.

    isabellelorelai

    2 Aprilie 2008 at 09:43

  11. Corina, am păstrat pantofii cumpăraţi de tine pentru mine, ca să nu uit că oamenii sunt buni. Brânza am mâncat-o, că ne era foame. 😀 Dar pantofii stau frumos în cutiuţă. Pe ea scrie Corina. Bali.

    isabellelorelai

    2 Aprilie 2008 at 09:49

  12. Tu cu Corina ascundeti cam multe, pantofi, branza, hmm 😀

    Oana

    2 Aprilie 2008 at 10:48

  13. Merline, da. 😀

    isabellelorelai

    2 Aprilie 2008 at 10:59

  14. Multumesc mult pentru citat 🙂 Intr-o zi in care ceasul n-a sunat, am cazut pe scari in drum spre lucru (nu m-am lovit!), calculatorul de la servici a facut infarct numai cand m-a vazut, deci intr-o zi ca asta, mi-ai readus soarele in suflet, m-ai facut sa zambesc, sa ma simt bine 🙂 Multumesc deci, Isabelle Lorelai… in ceea ce priveste cheful, pun pariu ca ai chef de o vacanta, de o praji buna sau de altceva… Nu se poate sa nu ai chef de nimic 🙂

    Laura

    2 Aprilie 2008 at 11:08

  15. Mai, si 12+2

    Oana

    2 Aprilie 2008 at 11:20

  16. Laura, eu îţi mulţumesc. 😀
    Bine că nu te-ai lovit, bine că eşti ok. Că mai vreau fotografii, picturi, flori, oameni. Frumuseţi de la Îngeri. Mulţumesc, Laura.

    isabellelorelai

    2 Aprilie 2008 at 11:32

  17. Măi, cât? 😀

    isabellelorelai

    2 Aprilie 2008 at 11:32

  18. Printre lanuri de secară,
    Împletite cu cerneală.
    Stă tăcută şi timidiă.
    O sirenă mititică.

    Cu ochi blânzi şi mintea tristă
    Se întreabă de-i artistă.
    Căci nici apă nu avea
    Şi totuşi supravieţuia.

    Se mişcă uşor, aglae
    Să se învârtă după soare.
    Coada lungă-i atârna
    Asta e problema sa.

    Mai departe nu mai stiu 😛

    Oana

    2 Aprilie 2008 at 13:00

  19. Păi să mai aşteptăm un pic. Poate afli. 😀

    isabellelorelai

    2 Aprilie 2008 at 13:02

  20. Isabelle-lorelai* gresesc eu,ori esti intr-o „pasa ” nu tocmai clara? Ce sa inteleg din postarea ta ? Ca te rascoleste ceva ? Ca,oarecum,ceva nu-i la locul sau? Si inca doua lucruri :a) nu mai folosi cuvantul prost/prosta decat atunci cand te referei la alte personaje( in niciun caz prieteni) si sa stii ca branza sub orice forma( mai putin Camembert)este deliciul gurmand al unui pensionar cu pretentii:).Din horoscopul meu(valabil si la tine,ca berbec)Sa nu faci investitii de „niciun fel” in acest an.:)Ai sa primesti bani multi si noroc la prieteni:) Am zis,daca tot credeti in Urania! tata Borgo.

    ionborgo

    2 Aprilie 2008 at 18:43

  21. Tati, nu sunt in niciun fel. Nu mă răscoleşte nimic. Sunt cum sunt. Mi-e cam lene, atâta tot.
    Alţii mă văd proastă. Alţii nu.
    Cei care mă văd proastă au încercat să-şi bată joc de mine. Le-am spus să audă ce vroiau să audă. Să fie şi ei fericiţi. Dacă asta îi face fericiţi, le-am dat.
    Asta e.
    Cu ocazia asta mi-am luat de o grijă 😀
    În altă ordine de idei, eu prefer brânza de Sibiu. Mai bag şi d’aia franzuzească da’ nu merge cu ridichii.
    Iar tanti Urania aia minte, Tati, zău! 😀

    isabellelorelai

    2 Aprilie 2008 at 18:53

  22. Ma bucur sa „aud” cum gandesti !Nici eu nu cred in horoscoape si nici ce-am zis inainte nu erau convingeri,dar cum afara ploua credeam ca ai starea de lene pe care o am si eu(uneori).Deci totu-i in ordine:)Apropo de branza,desigur cea autothtona-i de marca dar nu numai cu ridichi ci si cu ceapa verde si apoi vezi tu cata apa bei:)Merge si un vin sec:)tata Borgo.

    ionborgo

    2 Aprilie 2008 at 19:13

  23. Tati, plouă cam peste tot. Cât să numeri banii 😀
    Aşa se zice, nu?
    Am luat ieri brânză nouă (din aceea moale) de oi de la piaţă. Bună, foarte bună. Cu ceapa nu prea mă împac, da’ bag o roşie 😀

    isabellelorelai

    2 Aprilie 2008 at 19:27

  24. Oana, eu nu am nimic de ascuns. Cred ca nici Isabela. Si daca esti atat de libera, Isabela, de ce nu ne-am vedea? Si mie mi-e tare dor de tine.

    corinacretu

    2 Aprilie 2008 at 20:36

  25. Corina, era stabilit, nu? Să treacă reuniunea şi ne vedem.
    Doamne, cred că toate agenţiile de presă sunt acum pe net. Greu mai merge netul.

    isabellelorelai

    2 Aprilie 2008 at 20:46

  26. intra si tu pe beauty-stars

    Beauty

    8 Martie 2009 at 19:58


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

