Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Octavian Paler

with 43 comments

Octavian Paler

Paradoxul vremurilor noastre în istorie este că avem: clădiri mai mari, dar suflete mai mici; autostrăzi mai largi, dar minţi mai înguste.

Cheltuim mai mult, dar avem mai puţin; cumpărăm mai mult, dar ne bucurăm mai puţin.

Avem case mai mari, dar familii mai mici,

Avem mai multe accesorii, dar mai puţin timp; avem mai multe funcţii, dar mai puţină minte, mai multe cunoştinţe, dar mai puţină judecată; mai multi experţi şi totuşi mai multe probleme, mai multă medicină, dar mai puţină sănătate.

Bem prea mult, fumăm prea mult,

Cheltuim prea nesăbuit,

Râdem prea puţin,

Conducem prea repede,

Ne enervăm prea tare,
Ne culcăm prea târziu, ne sculăm prea obosiţi,

Citim prea puţin, ne uităm prea mult la televizor şi ne rugăm prea rar.

Ne-am multiplicat averile, dar ne-am redus valorile.

Vorbim prea mult, iubim prea rar şi urâm prea des.

Am învăţat cum să ne câştigăm existenţa, dar nu cum să ne facem o viaţă,

Am adăugat ani vieţii şi nu viaţă anilor.

Am ajuns până la lună şi înapoi, dar avem probleme când trebuie să traversăm strada să facem cunoştinţă cu un vecin.

Am cucerit spaţiul cosmic, dar nu şi pe cel interior.

Am făcut lucruri mai mari, dar nu şi mai bune.

Am curăţat aerul, dar am poluat solul.

Am cucerit atomul, dar nu şi prejudecăţile noastre.

Scriem mai mult, dar învăţam mai puţin.

Plănuim mai multe, dar realizăm mai puţine.

Am învăţat să ne grăbim, dar nu şi să aşteptăm.

Am construit mai multe calculatoare: să deţină mai multe informaţii, să producă mai multe copii ca niciodată, dar comunicăm din ce în ce mai puţin.

Acestea sunt vremurile fast-food-urilor şi digestiei încete; oamenilor mari şi caracterelor meschine; profiturilor rapide şi relaţiilor superficiale.

Acestea sunt vremurile în care avem două venituri,

Dar mai multe divorţuri,

Case mai frumoase, dar cămine destrămate.

Acestea sunt vremurile în care avem excursii rapide, scutece de unică folosinţă, moralitate de doi bani, aventuri de-o noapte, corpuri supraponderale
şi pastile care îti induc orice stare, de la bucurie, la linişte şi la moarte.

Sunt nişte vremuri în care sunt prea multe vitrine, dar nimic în interior.

Vremuri în care tehnologia îţi poate aduce această scrisoare şi în care poţi decide fie să împărtăşeşti acest punct de vedere, fie să ştergi aceste rânduri.

Aminteşte-ţi să-ţi petreci timp cu persoanele iubite,
Pentru că nu vor fi lângă tine o eternitate.

Aminteşte-ţi să spui o vorbă bună copilului care te venerază, pentru că acel copil va creşte curând şi va pleca de lânga tine.

Aminteşte-ţi să-l îmbrăţişezi cu dragoste pe cel de lângă tine pentru că aceasta este singura comoară pe care o poţi oferi cu inima şi nu te costă nimic.

Aminteşte-ţi să spui “TE IUBESC” partenerului şi persoanelor pe care le îndrăgeşti, dar mai ales să o spui din inimă.

O sărutare şi o îmbrăţişare vor alina durerea
Atunci când sunt sincere.

Aminteşte-ţi să-i ţii pe cei dragi de mână şi să preţuieşti acel moment pentru că într-o zi acea persoană nu va mai fi lângă tine.

Fă-ţi timp să iubeşti, fă-ţi timp să vorbeşti, fă-ţi timp să împărtăşeşti gândurile preţioase pe care le ai.

 

BUNA-VESTIRE

Cândva, un copil aştepta să se nască. Atunci copilul l-a întrebat pe Dumnezeu:
– Am aflat că vrei să mă trimiţi pe pământ mâine! Cum voi putea să trăiesc acolo fiind atât de mic şi de neajutorat?
Dumnezeu i-a răspuns:
– Am ales pentru tine un înger. Îngerul te va aştepta şi va avea grijă de tine.
– Dar, spuse copilul, aici în Rai nu făceam altceva decât să râd şi să cânt! Asta e tot ce-mi trebuie să fiu fericit!
Dumnezeu i-a răspuns:
– Îngerul tău va cânta pentru tine în fiecare zi. Tu vei simţi dragostea îngerului tău şi vei fi fericit.
– Şi, spuse copilul, cum voi înţelege ce-mi vor spune oamenii, când eu nu cunosc limba lor?
– Va fi uşor, spuse Dumnezeu. Îngerul tău îţi va spune cele mai frumoase şi mai dulci cuvinte pe care le vei auzi vreodată. Şi cu multă răbdare şi grijă, îngerul te va ajuta să înveţi să vorbeşti!
Copilul se uită atunci la Dumnezeu şi îl întrebă:
– Şi ce voi face când voi dori să vorbesc cu Tine?
Dumnezeu zâmbi şi spuse:
– Îngerul tău îţi va împreuna mâinile şi te va învăţa să te rogi!
Copilul spuse:
– Am auzit că pe pământ sunt oameni răi.
Cine mă va apăra de ei?
Dumnezeu îl luă în braţe şi-i spuse:
– Îngerul tău te va apăra, chiar dacă asta va însemna să-şi rişte viata!
Copilul se uită trist şi spuse:
– Dar voi fi întotdeauna nefericit pentru că nu Te voi mai putea vedea!
Dumnezeu îl strânse în braţe şi îi spuse:
– Îngerul tău îţi va vorbi mereu despre mine şi te va învaţa calea către mine, iar eu voi fi mereu lângă tine.
În acel moment era foarte multă linişte în Rai, dar de pe pământ începeau să se audă multe voci. Atunci copilul a întrebat grăbit:
– Doamne, dacă plec acum măcar spune-mi numele îngerului meu!
Dumnezeu îi spuse:
– Numele îngerului tău nu are importanţă. Tu îi vei spune simplu: Mama. 

Written by IsabelleLorelai

25 Martie 2008 la 07:30

Publicat în iubire, prieteni, scrisori, viata

Tagged with

43 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. numa ce mă-ntorsei de la Gabriela Savitsky ( via Corina Creţu ) 😦
    acolo plîngeam pentru un copilaş care la numai doi anişorare boala aia de nici nu vreau s-o numesc 😦
    MATEI … numele lui este MATEI
    multă jale-i în lumea asta tristă ;
    particip nu se pune problema şi colo şi colo
    oameni pentru oameni

    cella

    25 Martie 2008 at 09:52

  2. Da, Cella, multă jale. Iar jalea lumii triste te face Om. Şi te mai face fericit, când constaţi că dincolo de toate tristeţile şi deznădejdile tale, eşti pe picioare, şi asta contează cel mai mult. Să nu depinzi de alţii.

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 10:01

  3. TU,că pe tine te rog ( la tehicării, deh )poate pui o trimitere d-aia şi pentru http.sminchy.wordpress.com.
    a unei MINUNI care are doar 25 de ani şi jobăleşte la pretenii de la Jurnalul Naţional,Andreea Sminchise
    să vezi ce face fata aia … sunt mută de respect
    ce jurnalismul lui peşte fript
    du-te de la G.S. din comenturi,ai să vezi
    am rămas …
    nu ştiu pe cine altcineva să rog
    da’se vede că iar şi din nou coincidenţele ne-adună

    cella

    25 Martie 2008 at 10:58

  4. Hai să vedem care e treaba.

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 11:09

  5. Eu nu prea stiu ce sa zic la chestii din astea. Dar e misto poezia.

    Oana

    25 Martie 2008 at 11:31

  6. Cella, rezolvat.

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 11:41

  7. Oana, da. Dar cred că îţi aduci aminte, ţi-am spus şi la tine pe blog … ce multe răspunsuri ai primit tu atunci.
    Şi DA, e mişto. Care parte din adevăr o recunoşti? 😀

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 11:43

  8. EŞTI CEA MAI MINUNATĂ DIN LUME
    TE-AŞ REINVENTA … dar (din fericite) E X I Ş T I
    MULŢUMESC,BUNA MEA !!!

    cella

    25 Martie 2008 at 11:45

  9. Stiu, Isa, nu prea primesti raspunsuri la asa ceva, pentru ca, chiar daca vrei sa dai o mana, nu ai cum, si atunci taci. Cat despre adevar, pai, Paler zice numai adevaruri sau, zicea, dar macar el a avut parte de o viata zbuciumata si a murit ca un om batran ce era 🙂 Deci totul este adevar. Totulll!!!

    Oana

    25 Martie 2008 at 11:49

  10. Sau te te referi la avem mai multe accesorii, dar mai putin timp? Ca eu timp nu am avut niciodata 😀

    Oana

    25 Martie 2008 at 11:50

  11. Cella, vezi că am pus-o pe Andreea şi în BLOGROLL, este între Darius şi Laura

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 11:57

  12. Oana, la adevăr în general. 😀
    Care cică nu există … Sau e relativ … Sau …

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 11:59

  13. Pai, adevarul ala e pe care il percepi tu, asa zic eu. Doi oameni nu pot percepe un adevar la fel. Te-am bagat in ceata? 😀

    Oana

    25 Martie 2008 at 12:12

  14. Nu. Voiam să ştiu sigur. 😀

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 12:14

  15. Nimic nu e sigur 😉

    Oana

    25 Martie 2008 at 12:17

  16. Ba da. Sigur este că de 6 luni nu ai … 😀

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 12:19

  17. DA …
    am văzut,eşti TU !
    şi … voi vă mess aici ,numai voi două ?
    eu mi-amintesc ceva de Romulus Vulpescu …

    cella

    25 Martie 2008 at 12:23

  18. DA …
    am văzut,eşti TU !
    şi … voi vă mess aici ,numai voi două ?
    eu mi-amintesc ceva de Romulus Vulpescu … eii,eram şi eu p-acolo,eu am auzit; aia …
    iar Domnul Paler …
    este un OM … a fost singur,a ales să fie aşa
    pentru mine există încă
    merg pe blogul domniei sale ( are şi-l văd din cînd în cînd,cînd mi-e singurătate … )şi-i am cărţile
    cărţile,sufletul,amintirea
    atîta timp cît noi ne amintim şi-i pomenim,cei amintiţi EXISTĂ şi sunt VII
    şi nu mai fiţi criptice că n-am să dorm la noapte de curiozitate 😦
    sau, mai rău , am să-mi închipui cine ştie ce …
    vreţi voi să devin mai paranoică decît sunt ? 😀 😉

    cella

    25 Martie 2008 at 12:32

  19. Cella, aici e vocea mess în 3! 😀

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 12:45

  20. Cella: De cât timp tot scrie Merlin la cărţilea alea? Pardon, de cât timp NU mai scrie la ele? 😀

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 12:47

  21. Mai, fetelor, acum scriu 😀
    Cella, lasa paranoia, ca sa vezi cand devin eu paranoica. A, da, si i-a dati si voi o fuga la Vladutul pe blog, la comentariul 16, Gigi cica il cheama, asta apropo de paranoia.

    Oana

    25 Martie 2008 at 12:49

  22. Iar azi e sărbătoare. Bunavestire.

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 12:50

  23. Frate …

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 12:52

  24. AŞA DA !!!
    şi … eu ştiam
    am CALENDAR 😀
    şi încă DA şi DA
    Cineva Veghează …
    trebuia să spui cu voce tare
    nu pentru noi desigur dar sunt ăia micii care ziceai că vin p-aici şi trebuie să ştie
    LOR TREBUIE SĂ LE SPUI !!!

    cella

    25 Martie 2008 at 12:55

  25. Păi am spus.

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 12:56

  26. Va multumesc tuturor pentru inima voastra mare. Aici gasiti articolul pe care colega mea, Paula Tudor, l-a scris despre Catalin in Jurnalul National http://www.jurnalul.ro/articole/117707/o-iubesc-ca-un-nebun
    Iar aici, vesti despre Matei http://www.jurnalul.ro/articole/117707/o-iubesc-ca-un-nebun

    SMINCHY

    25 Martie 2008 at 14:41

  27. SMINCHY

    25 Martie 2008 at 14:42

  28. Stii ce sentiment am eu fata de postarea ta de azi Isabelle? Sentimentul pe care-l are Oana fata de Inorogi…Vroiam sa-ti multmesc pentru „Buna Vestire”. Asa este…

    kmi

    25 Martie 2008 at 15:17

  29. Vezi,buna mea
    nimic nu-i îmtîmplîtor …
    n-am mai fost aşa împăcată(că fericită nu ştiu zice)
    de nu mai ţin minte …
    MULŢUMESC !

    CELLA

    25 Martie 2008 at 18:49

  30. Andreea, sufletul tău este de o sută de ori mai mare decât vârsta ta. Absolut formidabil.

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 18:57

  31. Kmi, eu tot sper ca tâmpa că până la urmă vor învinge: bunul simţ, bunătatea, frumuseţea, compasiunea şi … inorogii. Poate că mai există inorogi, dar nu îi vedem noi, din cauza grabei cu care trecem prin viaţă.

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 19:00

  32. Cella, începând de astăzi – ţine minte data – eşti desemnată în funcţia de co-bloggăr aici. Funcţia ta este de cercetător. Sau cercetaş. Sau cum îi zice. Adică eşti responsabilă cu prospectările.

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 19:05

  33. Ce mîndră sunt
    şi FERICITĂ 😀 😀
    NU O SĂ-ŢI PARĂ RĂU … SPER

    CELLA

    25 Martie 2008 at 20:21

  34. Cella, pentru Dumnezeu, tocmai am primit mail de la Dănuţ, uite colo sus, update. Se simte bine! Chiar de Bunavestire! 😀

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 20:28

  35. Îţi mai spun una,ultima pe ziua de astăzi şi mă culc liniştită 😀
    i-am scris pe blog Împăratului (printre cîrnaţii lui ăla pe care l-a avut invitat azi,da’ nu m-a banat că-i boier)despre altă minune : o învăţătoare,o chestie super ,am şi sunat-o şi i-am comandat cartea ( despre Tudor Vornicu ceva … suflet )
    aşa gest … la o aşa fiinţă
    m-am încărcat astăzi de minuni
    am încredere Isabelle ,există speranţă …

    CELLA

    25 Martie 2008 at 20:38

  36. Suntem TARI,
    Doamne-ajută
    pe Dănuţ şi toată curăţenia lumii
    somn uşor şi bun … buna mea

    CELLA

    25 Martie 2008 at 20:41

  37. Noapte bună, Cella. Mă duc să citesc. 😀

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 20:43

  38. Noapta buna, surate, ma duc si eu sa citesc, bing, bang 😀

    Oana

    25 Martie 2008 at 20:49

  39. Noapte bună, mă duc să TE citesc. În tihnă, ceva cu 10 volume …

    isabellelorelai

    25 Martie 2008 at 20:51

  40. @isabellelorelai: Sufeltul meu este cel al unui om normal. MI-ar placea sa cred ca asta e normalitatea, nu exceptia. Iti multumesc pentru tot. De astazi esti si tu in blogroll-ul meu! 🙂

    SMINCHY

    26 Martie 2008 at 07:25

  41. Andreea, eu îţi mulţumesc. Şi eu cred în normalitate.
    Iar normalitatea o facem noi, oamenii obişnuiţi.

    isabellelorelai

    26 Martie 2008 at 07:31

  42. […] Şi la mulţi ani, Isabela şi Cella! Pentru că voi aţi fost, pentru mine, vestea bună a anului trecut. […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

