Isabelle Lorelei's Weblog

Blog amar. Si tacut

Scrisori pentru Mama

with 31 comments

Adică pentru mine. Eu sunt mama. Copilului meu. Care copil este un El (adică nu o Ea). Care El, copilul, are o mamă. Adică pe mine. Sigur-sigur. Amândoi suntem la fel de „răzvrătiţi”. Eu sunt mama pe etape. Cum este şi emisiunea aia de la tv: „Atunci şi Acum”. Eu mai am în plus „Între timp + În viitor”. Până la scrisorile lui El, am aşa nişte vorbe, tot de la El: „Lasă-mă pe mine, mama, să caut bila sub frigider că eu văd mai bine că am ochii mai mari” şi „Mama, albina asta e proastă, s-a aşezat pe mine pentru că ea crede că sunt floare” şi „Mama mea e elegantă şi eu sunt elegantă” şi „Domnule doctor eu am bube pentru că mie îmi plac foarte mult ouălelele”.
I. Atunci. Atunci primeam scrisori. Scrisori pentru Mama.
Prima: este un bileţel (o scrisorică adică) însoţit de un peticuţ de etamină pe care sunt însăilate fire de culoare – cam alandala, învăţătură de grădiniţă, deh. Pe bileţel scrie: „Din partea mea pentru mama mea un mileu cosit de mine”. Cu semnătură.
A doua: este ditamai caietul de caligrafie, pe care scrie „Caiet pentru Mama” – cu galben (clasa I-a clar). Cu semnătură şi tot dichisul. La categoria scris avem: text 1. „MAMĂ: cel dintîi gîngurit al pruncului cînd deschide ochii în lume; zîmbet şi lacrimă şi suflet asupra patului celui care va deveni încă un om; aşteptat să vină; mîngîiere şi alinare celui necăjit; sprijin la nevoie şi sacrificiu: chiot de nădejde pentru cel biruitor în viaţă” şi text 2. „Mamă, azi e ziua ta / Ziua de 8 Martie / Ţi-am adus şi eu ceva / Ţi-am adus o carte: / E o carte cu vederi / De la noi din ţară / Unde e ca nicăieri / Dulce primăvară”. La categoria vederi avem: Slănic Moldova, Slănic Moldova, Slănic Moldova, Bacău, Bucureşti, Neptun, Slănic Moldova, Poiana Sărată – indicaţii de locaţii scrise cu carioca albastră (vederile sunt lipite cu pelicanol). La categoria desen avem: 4 drapele ale României (fără stemă), un om pătrat cu o floare cât o mătură, un porumbel gras cu ceva verde în cioc, LA MULŢI ANI, un soare galben care râde.
A treia: e clar felicitare, da. Din hârtie bleu tăiată parcă cu satârul. Un ursuleţ cu papion, căciuliţă şi o bomboană mare. Şi un coş anemic şi deşelat cu flori (unele ciuntite cu foarfeca). Cu text: „ Cu ocazia zilei de 8 Martie îţi doresc multă sănătate şi fericire La mulţi ani, mămica mea!” Cu semnătură.
Următoarele sunt evoluţii şi revoluţii „în persoană”. Am texte scrise la „PC-ul” unic din dotarea şcolii „Dragă mamă, Cu ocazia Zilei de 8 Martie îţi urez multă fericire şi bucurie. Te iubesc foarte mult şi să şti că nu voi înceta niciodată să te iubesc. Sentimentul meu faţă de tine nu se va schimba niciodată”. Cu semnătură. Şi la maşinuţa mea veche de scris „Continental”: „POUR MAMAN. 1. Oh, maman chèrie / Toi qui toujours souris / Tu calmes nos pleurs / Tu fais notre boucheur / Je t’embrasse trendement / Et je te dis bien souvent / Je t’aimerai toute la vie / Petite maman chérie. (punctul e mai jos un pic da’ nu contează) / 2. TU es belle comme la rose / Mais la rose n’est pas belle / Elle est belle pour un jour / TU es belle pour toujours”. Cu semnătură: WHIT LOVE … (X ……) – asta am apreciat-o înzecit deoarece El urăşte franceza. Da …
N.B. El este şi foarte „orientat”. De mic. Îi scrie şi bunicuţei, să se asigure: „Dragă bunică, Eşti bună, frumoasă, harnică şi joci bine table. Faci mîncare foarte bună, curăţenie şi eşti înţeleaptă. Eşti liniştită, calmă şi îţi doresc să nu mai fi bolnavă şi supărată. Eşti cea mai bună bunică şi am o mamă bună şi deşteaptă pe care ai făcut-o dumneata. Eu îţi doresc numai bucurii şi fericire”. Cu semnătură. 8 Martie.
II. Între timp: „Uite, dragă, vopsea de păr. Ce de culori! Cred că ar fi timpul să te vopseşti şi tu!” Mă fac că nu aud. El insistă. Mă uit „chiorâş” la El şi zic (cu o voce calmă dar fermă – să audă doar juma’ de magazin): „Dragă, dacă nu mă mai placi, putem să divorţăm dacă vrei!”. De atunci nu a mai zis. Nu se mai bagă. Da’ aştept să-mi albească părul de tot şi îmi trag o vopsea portocalie. Ete’ aşa.
Între timp am primit diverse chestii pe e-mail, precum o fotografie şi mesajul ceas d’ăsta vreau eu …; pantalonii Adidas să aibă musai trei dungimai ia-mi nişte bluze de la Old Navy, vezi nu mai lua de la Nautica …las’ că găseşti tu că eşti fată deşteaptă … Da, sigur …
III. Acum: Băi mama, cât eşti de frumoasă … şi deşteaptă … Îmi faci şi mie referatul la ştiinţe politice? Şi dacă mai ai timp fă-l şi pe ăla cu NATO că eu sunt la bere sau Unde e bluza mea neagră? Care neagră din alea cinşpe? Vezi că am spălat! Sigur, exact pe asta ai spălat-o, cu care trebuia să mă duc eu la … Nu mai ştiu la ce se duce, că m-am enervat – sau – Mai ai banii ăia cu care vrei să cumperi canapele noi? Da, de ce? Am găsit nişte boxe noi. Avem boxe noi. Şi mari. Foarte mari. Două cât frigiderul şi două cât – nu ştiu exact cu ce să le compar dar sunt mari şi alea.
Acum nu mai primesc scrisori. Nu. Primesc mesaje pe mess. Unde ai pus cămaşa mea albă? Unde este cablul meu? (nu ştiu care că sunt vro’ 500) Noi mai avem bani? Că s-a stricat (nu ştiu ce la PC-ul lui El) Vezi că deseară vin la noapte! Vezi că nu am spălat vasele! Când e ziua ta? De ce? Să spăl vasele… Vezi că ţi-am lăsat să vezi „Zeitgeist” da’ să vezi neapărat … Ce dacă eu îl rugasem pe El să îmi lase „Lake House” …
IV. În viitor: SPER!
P.S. – pentru clasa lui El cea de-a II-a mi-au sărit ochii din cap până când i-am găsit manuale nou-nouţe. Merge El la şcoală cu ghiozdănelul plin. Se întoarce El şi ne apucăm de compunere: „Prima zi de şcoală”. Asta trebuia să înceapă neapărat aşa: „A fost prima zi de şcoală. Pe bănci ne aşteptau cărţile, darul mult iubitului nostru conducător Nicolae Ceauşescu, al partidului …” chestii socoteli vrăjeli. Îl întreb pe El: Ce ai găsit pe bancă? O floricică zice El. Păi şi cărţile? Le-ai cumpărat tu. Şi ce zicem, îl întreb? Cum ce? Că am găsit pe bancă cărţi, zice El. Păi dacă ai găsit floricică, cum adică ai găsit cărţi? Păi dacă aşa a zis tovarăşa că scrie în carte – uite citeşte şi tu, că aşa scrie – aşa scriem şi noi, mama.

La mulţi ani, 8 Martie 2008…

Written by IsabelleLorelai

7 Martie 2008 la 23:18

31 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Isabelle, mi-ai amintit că am şi eu nişte felicitări făcute de Vlad, din prioada grădiniţei, pe care le ţineam prinse pe un panou de plută, la birou. Îl personalizasem, adică. Hehe! Deci asta ne aşteaptă? Pai, să purcedem să facem loc prin casă în perspectiva unor boxe… 😀

    Mana Ciutacu

    8 Martie 2008 at 06:03

  2. La multi ani, Isa!!! O primavara calda iti doresc.

    Oana

    8 Martie 2008 at 10:00

  3. Fericite femei … MAMELE
    iubirea lor nu este niciodată singură
    sufletul lor îşi poate pansa oricare rană
    cu un zîmbet…
    numai al lor , sigur şi unic … al lor
    toate celelalte sunt clipe de viaţă
    copiii … veşnicia mamelor lor 😀

    CELLA

    8 Martie 2008 at 10:06

  4. Mi s-a nascut lacrima din ochi, mi-a trait pe obraz si mi-a murit pe buze.E minunat sa fii mama.
    Un gest care nu are nevoie de cuvinte, cand copilul sterge lacrima de pe obrazul mamei.
    La multi ani,Isabelle!
    Frumoase amintiri ai!

    cristal

    8 Martie 2008 at 10:17

  5. Mana, să le pui bine! Felicitările … 😀
    Nu doar pentru boxe, ci şi pentru un şifonier mare-mare!

    isabellelorelai

    8 Martie 2008 at 10:23

  6. Oana, deci DA! 😀

    isabellelorelai

    8 Martie 2008 at 10:24

  7. Cella, noi suntem amprenta mamelor noastre iar copiii noştri sunt amprentele noastre … pe pământ!

    isabellelorelai

    8 Martie 2008 at 10:25

  8. Cristal, îţi doresc cele mai frumoase amintiri!

    isabellelorelai

    8 Martie 2008 at 10:25

  9. La multi ani Doamna!

    xreader

    8 Martie 2008 at 11:38

  10. Mulţumesc domnule Xreader!
    Gata cartea? 😀

    isabellelorelai

    8 Martie 2008 at 11:55

  11. MULŢUMESC BESTIALO !!! 😀

    CELLA

    8 Martie 2008 at 13:34

  12. isabellelorelai

    8 Martie 2008 at 13:44

  13. ce surprize imi oferă „lumea asta”
    totul se leagă inexplicabil…sau da ?
    florile de la tine cu gîndurile Măgdutzei
    mergi pănă la ea pe blog,tu eşti … ;)eu n-aş şti să-i răspund … întrebările ei sunt florile dăruite mie ,de tine AZI … tînjite de la vîrsta la care Măgdutz se întreabă … spune-mi,că tu trebuie să şti EXPLICĂ-mi,te rog…
    DA ! Isabelle
    DA ! Isabela
    DA ! Lorelai 😀

    CELLA

    8 Martie 2008 at 14:12

  14. Cella, mă duc acuş să văd …

    isabellelorelai

    8 Martie 2008 at 14:20

  15. Isa, Isa, frumoasa ziua ta?

    Oana

    8 Martie 2008 at 15:25

  16. Oana, ESTE! Este frumoasă pentru că, pur şi simplu, ESTE! 😀

    isabellelorelai

    8 Martie 2008 at 15:28

  17. La Multi Ani, Doamna! Sa ne traiesti!

    mesterulmanole

    8 Martie 2008 at 17:11

  18. Manole, DOAMNĂ, La mulţi ani!
    Trăiesc şi io, pe lângă casa ta! 😀

    isabellelorelai

    8 Martie 2008 at 18:00

  19. Cella, este OK acum?

    isabellelorelai

    8 Martie 2008 at 18:01

  20. Lorelai OK !
    Isabela OK !
    Isabelle OK !
    PER TOTAL = O.H.( ocin haraşo,ca din partea d.lui.V ) 😉

    CELLA

    8 Martie 2008 at 18:51

  21. La Multi Ani !
    un buchetel de zambete si un imbratisare in coltul acesta de senin si soare, tuturor femeilor, mamelor si domnisoarelor, cu drag din drag 🙂
    ..mama, este floarea de colt din sufletul nostru al tuturor, zice o.. mama..
    felicitari, succes si respecte,
    SIBILLA

    sfinx667

    8 Martie 2008 at 18:58

  22. Cella, bine că ai zis care e treaba cu OH-aşu că cine ştie ce înţelegeam!
    😀 😀 😀

    isabellelorelai

    8 Martie 2008 at 19:00

  23. Sibilla, mulţumesc şi La mulţi ani!
    Totul ţine de suflet.

    isabellelorelai

    8 Martie 2008 at 19:11

  24. Sora mea,prieteneşte-ţi zic
    un O.H.rusesc = (face) cît trei OK-uri americăneşti 😉
    întreabă pe cine vrei (şi e realistic) 😛

    CELLA

    8 Martie 2008 at 19:37

  25. Cella, te cred pe cuvânt, nu de alta da’ am văzut preţul gazelor! 😀
    Ideea e că nu ştiu rusă neam, adică habar nu aveam ce înseamnă OH. Da’ acum ştiu!
    Ocin haraşo, Cella!
    😀 😀 😀

    isabellelorelai

    8 Martie 2008 at 19:42

  26. Esti in Gradinuta, Isabelle! printre flori. 🙂

    mesterulmanole

    9 Martie 2008 at 08:57

  27. …portocalie, Meştere. 😀

    isabellelorelai

    9 Martie 2008 at 09:16

  28. Vin si eu (scuze pentru intarziere) cu „La multi ani, doamna!”
    (Legat de „pagina personala”, zic aici, o fac. O sa mai dureze putin, dar e „in lucru”. Am, insa, o problema. Ma dau pe site-urile voastre: Oana, Manole, Mana si al tau si ma gandesc „Doamne, eu nu stiu sa scriu ca „femeile astea”…pardon de expresie. O sa-l fac, insa, voi gasi eu ceva de spus…)
    Multumesc pentru tot. Spor in toate!

    kmi

    9 Martie 2008 at 18:43

  29. kmi, La mulţi ani şi ţie! 😀
    Fugi d’aci! Aşa crezi tu – „nu ştiu să scriu”. Ia să vezi când îţi faci prieteni ce o să scoţi din tine! O să te minunezi şi tu! 😀
    Da’ hai mai repede, că tre’ să mă minunez şi eu! 😀
    – Dar la Mana de ce nu intri în joaca noastră? Ce aştepţi? Ce?

    isabellelorelai

    9 Martie 2008 at 19:10

  30. Mesaj pentru persoana care se semnează „anonim”:
    Trebuie să ştii că atunci când scrii ceva pe undeva laşi un semn. Acela se numeşte IP. Are nişte numere. Cu ajutorul unui program special vezi de la ce firmă de net vine „anonimul”. Tu de exemplu ai firma de net în Rădăuţi, Suceava. Am adresă şi persoane de contact.
    Mai vrei? Mai am. Dar s-ar putea să nu îţi placă…
    Gata cu joaca. Eşti banat.
    Pa.

    isabellelorelai

    2 Mai 2008 at 18:36

  31. […] că ne aflăm în perioada dintre 1 şi 8 martie a senzaţionalului an 2009, perioadă în care Scrisorile pentru Mama expuse publicului larg pe 7 martie din şi mai senzaţionalul an 2008 „au împlinit” 1.049 de […]


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

