IsabelleLorelai's Weblog

Blog amar. Si tacut

Omul care îşi numără ultimele zile ale vieţii. Laurenţiu Moise

with 26 comments

Dimineaţa a debutat cu soare. Vine primăvara, deja miroase a pământ reavăn şi lumea parcă a prins mai multă viaţă. Zgomotul străzii este infernal, astenia de primăvară îşi spune cuvântul. Ţara vuieşte de împrumuturi şi criză, stau şi mă întreb cam cât timp va mai trece până când puştanii de 17 ani de azi vor deveni “comuniştii de mâine”. Mă întreba unul ieri de ce trebuie să plătească părinţii lui, şi aşa săraci, pentru patronii plini de datorii care au viaţa plină de maşini, case, bani şi amante. Ce să îi răspund? Nu ştiu de ce.

Într-un cartier din Bucureştiul mai sărăntoc, în sectorul 5 mai precis, într-un apartament de 3 camere în care locuiesc 10 persoane, într-un dormitor cu paturi suprapuse în care locuiesc 2 soţi şi cei 2 copii ai lor, un bărbat de doar 37 de ani, capul familiei lui, îşi numără zilele.

laurentiumoisejn1

Un bărbat de doar 37 de ani, Laurenţiu Constantin Moise, fost sportiv de performanţă, căsătorit, tată a doi copii, a ajuns astăzi, 12 martie 2009, la ziua cu numărul 20 din câte i-au mai rămas de trăit, cât de cât, “bine”. Mâine îi vor mai rămâne 19, poimâine 18… O moarte în direct, cum ar veni. Şi nu pentru că nu ar exista soluţii de salvare pentru el. Pentru simplul motiv că nu are bani. S-a „procopsit” cu un cancer, totul a plecat de la o lovitură în piept. A fost operat. În timp ce medicii români i-au dat doar o lună de trăit, cei austrieci i-au oferit viaţa. Doar că pe bani. Banii sau viaţa. O moarte în direct. Peste 20 de zile ajunge la metastază. Pe Laurenţiu Moise prea puţini l-au văzut. Pentru că este decent. Laurenţiu Moise nu s-a urcat pe vreo clădire de unde să ameninţe că se aruncă, nu a ieşit în stradă să îşi dea foc, nu a… A plâns în schimb. Când echipa de la Poveştiri adevărate a făcut reportajul, a plâns. Iar copiii… Fetiţa cu ochi albaştri aştepta cu nerăbdare să-i treacă buba lui tati, băieţelul repeta ta-ta-ta-ta-ta-ta… Am primit toate documentele medicale ale lui Laurenţiu Moise pe 4 februarie 2009 de la Asociaţia PAVEL, însă amestecate cu cele de la Ziua copilului bolnav de cancer. Am uitat de el. Pe 10 februarie prietenii i-au făcut un site şi au început să strângă bani pentru el. Am scris despre Laurenţiu abia pe 26 februarie – Banii sau viaţa. Pe atunci Laurenţiu mai avea la dispoziţie 35 de zile ca să strângă 21.180 de euro din 40.000. A apărut la Antena 1, la Poveştiri adevărate şi în Q Magazine. Laurenţiu Moise moare în direct. Pe site-ul lui i se numără zilele. Astăzi, 12 martie 2009, Laurenţiu mai are la dispoziţie 20 de zile ca să strângă 14.564 de euro.

Sper că şi lui Laurenţiu i-a zâmbit soarele astăzi, sper că şi Laurenţiu a auzit vuietul nepăsător al străzii. Pe 18 septembrie ar trebui să împlinească 38 de ani. Aşa ar trebui. Sper să vadă şi soarele de toamnă, în septembrie. Sper… Mulţumesc celor care l-au văzut: Gabi şi Oana Niculescu-Mizil. Conturile le găsiţi aici. Iar aici puteţi număra zilele împreună cu Laurenţiu şi familia sa: http://www.laurentiu-moise.ro

„Şi, exact cum se întâmplă la promoţii, timpul e limitat. Mi s-au dat două luni să fac operaţia, asta ca să nu ajung la metastază. Mai am o lună şi o săptămână…”. A avut. Acum Laurenţiu mai are 20 de zile.

LaurentiuMoiseFamilia

Laurenţiu mai are 19 zile. Mulţumesc Dana (Fii fericit) şi Andreea, Ioana şi Nicoleta (care mereu au o rugăciune pentru toţi şi pentru fiecare), Gabi şi iar Gabi, Emilian Avrămescu (SINVLEX). Laurenţiu mai are la dispoziţie 19 de zile ca să strângă 14.540 de euro. 18. Mulţumesc Lume Bună. 17. 16. 15. Liliana Moise: „Sunt sotia lui Moise Laurentiu si vreau sa va multumesc din suflet ca ne ajutati in continuare si ce vreau sa va spun e ca starea lui Laurentiu s-a agravat, acum cancerul s-a intins si la plamani. Va rog din suflet sa ne ajutati in continuare”. lila_patricia2000@yahoo.com . In acest moment Laurentiu este la spitalul din Viena. A fost acceptat cu aproape 25.000 euro din cei 40.000 estimati, pentru ca medicii de acolo stiu ce inseamna cancerul. Si stiu ca nu asteapta. Dupa primele analize s-a conturat realitatea mai crunta decat ne asteptam: operatia consta in extirparea plamanului stang, a tuturor coastelor de pe partea stanga si inclusiv a sanului stang; de asemenea, se va lua muschi din abdomen pentru a reconstrui sanul si se va face si reconstructia toracelui. Operatia se va face de urgenta pe 17 martie, fiindca altfel in cateva zile se risca amputarea mainii stangii. Cam asa de repede se extinde. Dupa operatie va incepe chimioterapia. Ar fi trebuit inceputa de acum un an, dupa prima operatie, insa medicii din Romania au considerat-o inutila si au recomandat raze. Adica exact ce au contraindicat medicii din Viena . Ce ar mai fi de spus aici ??? Multumesc celor care au fost, IAR, alaturi de noi si au actionat fie cu bani, fie cu rugaciuni, fie cu informatii sau cu ce au putut. Uite ca am reusit ceea ce ne-am propus si operatia va avea loc. Restul cred ca depinde de organismul lui. Laurentiu va avea insa nevoie de ajutor financiar in continuare, intrucat tratamentul este de durata si vor fi necesare vizita semestriale la spitalul din Viena. Sper sa continuam sa dam cate ceva din ceea ce avem sau putem fiecare. Si mai am increderea ca fiecare a invatat sa aprecieze mai cu atentie ceea ce are, sa se bucure de cei apropiati si sa reconsidere, daca e cazul, ceea ce este important in viata. – Ana Vecerdea. 14. Dupa o operatie de 12 ore, Laurentiu este la terapie intensiva. Doctorii au spus ca a decurs bine. Din fericire au reusit sa pastraze plamanul stang, fiind doar curatat in zonele afectate. Este insa afectat si plamanul drept, urmand ca peste 3 saptamani sa fie iar deschis. Azi i-au scos tuburile din plamani si respira singur. A vorbit doar cateva secunde cu Lili, sotia lui, si dupa voce parea sa se simta bine. Este necesara o luna de spitalizare; 2 saptamani au fost deja platite, adica 11.300 euro. In aceasta dimineata (19 martie) la ora 4, sotia lui Laurentiu, Liliana, va merge la OTV, in direct. Ana Vecerdea, 18.03.2009. 13. Omul care luptă pe bune. Laurenţiu Moise - aici. Laurenţiu a fost operat pe 17 martie 2009, la clinica din Viena. De urgenţă. Medicii l-au acceptat doar cu o parte din bani. Cancerul se „răsfira” prin plămâni şi trebuia oprit. 12 ore a durat operaţia. Prima. I-a fost salvat plămânul drept. Urmează a doua operaţie, peste 3 săptămâni, la stângul. Laurenţiu mai are nevoie de bani. Din cei 40.000 de euro a strâns 25.000, a plătit spitalizarea. Am oprit numărătoarea inversă. O va opri şi prietenul lui Laurenţiu, Bebe, imediat ce va ajunge la Bucureşti (l-a dus pe Laurenţiu în Austria, la spital) şi îi va actualiza site-ul. Pe Laurenţiu Moise l-a mai văzut cineva: Jurnalul Naţional – 20 martie 2009, articol semnat de Carmen Preotesoiu: „Medicii români nu-i mai dădeau nici o şansă. Numărătoarea inversă spre reuşită”. Articolulul integral – aici. 15.000. Mulţumesc Farmacia Verde (Farmacia Verde.ro). UPDATE 20.03.2009Liliana Moise: “Sunt sotia lui Laurentiu Moise si vreau sa va spun ca este inca la terapie intesiva. Dupa cum stiti peste 3 saptamani mai trebuie facuta inca o operatie la plamanul drept si orice banut ne este de ajutor. Apoi, peste 3 luni, apoi la 6 luni si la 1 an trebuie sa se duca in Austria pentru analize. Aceste analize ne costa cate 1750 de euro. Va multumesc din suflet”. UPDATE 14 aprilie 2009 – Ana Vecerdea, 14.04.2009: „Acum Laur a revenit acasă, după două operaţii. Este greu, durerile sunt foarte mari, dar va trece şi asta. Nu am insistat să vorbesc foarte mult cu el, fiindcă îmi închipui că este nevoie de puţin timp să îşi revină. Mi-a spus: „sunt bine!” şi îmi este de ajuns. Deşi urmează chimioterapia. Peste 3 luni, apoi la 6 luni şi la 1 an trebuie să se ducă în Austria pentru analize. Aceste analize costă câte 1.750 de euro.

UPDATE 9 iunie 2009. Indiferenţă, malpraxis şi încălcarea drepturilor. Toate doar pentru Laurenţiu Moise. La pachet. Laurenţiu are nevoie de ajutor în continuare – mai multe aici.

UPDATE 7 iulie 2009. Laurenţiu are nevoie de 5.000 de euro până la sfârşitul lunii iulie, pentru a putea merge la control la clinica din Viena.

UPDATE 8 iulie 2009. Laurenţiu după operaţie – la Poveştiri Adevărate – Acasă TV.

http://www.acasatv.ro/emisiuni/un-fost-sportiv-de-performanta-lupta-pentru-viata-sa.html


adresa-akh-viena-ro1-fata

26 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. [...] Mi-am adus aminte de filmul asta atunci cand am citit postarea Isabellei. [...]

  2. vai doamne, vai mama mea, sa il ajute dumnezeu sa stringa banii, doamne fereste… copiii aia il vad in fiecare zi cum sufera, noroc ca sunt mici si nu stiu despre ce e vorba, nici sa stea intr-o camera separata nu are unde… doamne, saracul, cind ii e rau noaptea si il doare nici sa se vaite nu poate…
    doamne, de cand vad ce vad la tine am ajuns sa imi doresc sa mor din prima, sa nu sufar, sa nu ajung la mina doctorilor, sa nu ajung sa astept sa mor cu sansele in mana, ca si eu sunt sarantoaca, vorba ta, nici o sansa nu am…
    vai doamne, nici nu stiu ce sa fac, unde sa ma duc sa cer pentru el, am senzatia aia de sfirsit de lume, ma uit acum la antena si il aud pe prigoana cum ne face o tara de timpiti…
    timpit e el ca nu se gindeste ca uite, un om care poate muri pentru ca nu are bani, si toti parintii copiilor de pe blogul tau, poate se uita acum la televizor si aud, cind mai au doar citeva zile de trait, cum sunt facuti timpiti de deputatul lui peste prajit asta, care de zece minute pupa in cur familia prezidentiala
    nu mai pot…

    diana

    12 martie 2009 at 20:38

  3. si pentru ca iti place mihaela radulescu, sincer si mie imi place, uite ce face milionarul de barbat-su

    http://massmedia-online.blogspot.com/2009/03/scrisoarea-mihaelei-radulescu.html

    diana

    12 martie 2009 at 20:59

  4. DOAMNE ASTA E VIATA NOASTRA A ROMANILOR
    DOAMNE VEDE CINEVA?
    OMUL ASTA PLANGE DE RUSINE PENTRU CA ESTE BOLNAV
    DOMNUL VANGHELIE VEDE CUM TRAIESTE FAMILIA ASTA CU DOI COPII INTR-O CAMERA? CUM ISI LEGANA OMUL ASTA COPIII PE PICIOARE DESI ARE O GAURA IN PIEPT?
    DOAMNE
    FACE CINEVA CEVA PENTRU EI?
    ASA MURIM TOTI SI NU NE VEDE NIMENI
    CUM DE II MAI RABDA PAMANTUL PE TOTI IMBUIBATII NEAMULUI
    MINISTERUL SANATATII CE MAMA DRACULUI FACE???

    CARMEN

    12 martie 2009 at 21:30

    • NU FACE NIMIC
      MINISTERUL SANATTATZII
      AM AVUT FIICA ACCIDENTATA IN ITALIA , CU FATZA TOATA DISFIGURATA
      NAS RUPT , MADIBILA RUPTA , CHIAG DE SANGE PE CREER , SHI NU PUTEA FI OPERATA , COLOANA FISURATA IN DOUA LOCURI .
      A FOST DUSA LA SPITALUL UNIVERSITAR , PARMA , DOUA ORE DE MERS CU AMBULANTZA ,
      NUMAI ACOLO SE OPEREAZA , ESTETIC .
      ASHA INGRIJIRE A A VUT , REGALA .
      DAR AICI , LA CASA DE SANATATE , MA TRIMETEA DE LA UN BIROU LA ALTUL , IN FIECARE ZI , I-MI ZICEA CATE CEVA , NU FACEAU NIMIC , DECAT , APOI SA SE ENERVEZE, CA CE SE TOT INTREB CA SA FACA FIICA MEA , CUM SA PLEATEASCA OPERATZIA .
      MI-A RASPUNS , ARE SA VA LUAM APARTAMENTUL SHI BUNURILE , IN INSTANTZA DE JUDECATA , CA SA PLATIM ACESTA OPERATZIE CARE ESTE F.F COSTISITOARE .
      CE SALARIATE , SANT , SA FEREASCA DUMNEZEU
      SE JUCAU PE CALCULATOR ..
      ASTA FACEAU I N TIMPUL PROGRAMULUI , PLICTISITE SHI NERVOASE , DACA ERAU INTRERUPTE .
      NU DAU DOI BANI , PE VIATZA CELOR BOLNAVI .
      MULTA SANATATE LA TOTZI CEI BOLNAVI .
      AM SHI EU CANCER , OPERATA IRADIATA . AM DESTULE BOLI , SHI MEDICAMENTE ( CARE NU LE=-AM LUAT DECAT ASTAZI , CU RETZATA , CA NU AM AVUT DOCTORITZA DE FAMILIE ……NU MAI SCRIU , CA AM PATZIT , DIN VINA EI ..IN CE TENISUNE AM STAT , CA NU AVEAM BANI CA SA CUMPAR MEDICAMENTE , FARA RETZETA COMPENSATA , CU O PENSIE DE BOALA DE 504 RON ) , FARA FAMILIE SA MA AJUTE , FARA RUDE , FARA NIMENI , ALATURI .
      DOAMNE AJUTA

      RODICA-SHTEFANIA

      23 iulie 2009 at 00:25

  5. Isabellelorelai,voi ajuta si eu cum pot.As vrea sa pot mai mult.
    Preiau povestea trista a lui Laurentiu si o postez pe bloguri…atat pot sa fac. :(

    g1b2i3

    13 martie 2009 at 00:04

  6. [...] trista a lui Laurentiu o cititi in Isabellelorelai`s Blog. Tag-uri incluse:ajutor umanitar, Laurenţiu Constantin Moise, omenie, solidaritate « [...]

  7. [...] Povestea trista a lui Laurentiu o cititi in Isabellelorelai`s Blog. [...]

  8. [...] 12.03.2009. Laurenţiu Moise moare în direct. Pe site-ul lui i se numără zilele. Astăzi, 12 martie 2009, Laurenţiu mai are la dispoziţie 20 [...]

  9. A pus şi Oana
    iartă-mă că eu am fost puţin plecată dar ei sunt minunaţi, n-au uitat şi le-a păsat
    a fost un dar al lor, eu aşa l-am simţit
    mă rog să-l ajute, să-i ajute, să ne ajute că tare mă simt neputincioasă mai mereu

    CELLA

    15 martie 2009 at 16:59

    • - Cella, cand mai pui un link, pune si un punct, o virgula, un cuvant ceva, ca se duc toate in spam-
      Cella,
      Cred ca Laurentiu va reusi, asa cred eu.

      isabellelorelai

      15 martie 2009 at 17:05

  10. [...] Am oprit numărătoarea inversă. O va opri şi prietenul lui Laurenţiu, Bebe, imediat ce va ajunge la Bucureşti (l-a dus pe Laurenţiu în Austria, la spital) şi îi va actualiza site-ul. Dacă nu ştiţi povestea lui Laurenţiu Moise, o puteţi citi aici – Banii sau viaţa şi aici – Omul care îşi numără ultimele zile ale vieţii. [...]

  11. LAURENTIU ARE TELEDON MAESTRO INTERNATIONAL CONSULTING din data de 10 APRILIE 2009.
    In TOATE RETELELE .-
    Va multumim Codrina.-

    http://www.laurentiu-moise.ro/

    Codrina

    10 aprilie 2009 at 02:26

  12. Buna dimineata ! Stau de multe ori si ma gandesc cu mintea mea de copil, ca astazi numarul zilelor este direct proportional cu numarul banilor. Daca esti bolnav si ai bani sau POTI OBTINE BANI ASA…. DINTR-0
    DATA CU GRAMADA….ai noroc si de zile. De ce? pentru ca nu te mai roade grija banilor, iti vezi numai de grija bolii. Pe cei care sunt ca Laur, nu boala ii macina cel mai mult ci lipsa banilor care le sunt necesari pentru tratarea bolii. Hai sa va spun ce s-a intamplat cu BUNUL SI DRAGUL MEU PRIETEN DE SUFLET -LAURENTIU. ATI CITIT CA ATUNCI CAND A PLECAT LA VIENA AVEA 25000 DE EURO. Ii trebuiau 40000 dar a avut noroc!Totul a mers bine cu toate ca operatia pe partea stanga era grea, foarte grea, de aceea a durat si atatea ore. Laur a suportat interventia chirurgicala destul de bine (referindu-ma la cat au scotocit medicii prin maruntaile lui, cat l-au carpit si l-au reparat). Operatia pe partea dreapta era “floare la ureche” fata de cea din stanga. Da ! Dura nu mai mult de 40 minute. Si totusi………..ce se intampla??!!?? Laur este anuntat ca boala s-a agravat si interventia nu mai costa atat cat i s-a spus initial ci…..cu CEVA MAI MULT. In acest “ceva mai mult” intra munca medicilor ca sa-i scoata o bucata mai mare de plaman si bine-nteles si cateva zile in plus de spitalizare. Si acum vine BOMBA!!. Laur intra intr-o stare depresiva, stresanta, in panica, pentru ca el stia ca IN CONTUL LUI NU SUNT BANI SUFICIENTI.Operatia decurge bine dar Laur se simte din ce in ce mai rau. Cand nu a mai avut bani de spitalizare I S-A FACUT EXTERNAREA LA NUMAI 3(TREI) zile
    si nici trei zile nu au fost pentru ca a fost operat pe 01 aprilie si externat pe 03 aprilie.Laurentiu se simtea din ce in ce mai rau, nu mai avea aer, durerile se accentuau, nu mai era in spital ci intr-un hotel in Viena unde era supravegheat de Liliana, sotia lui. CE CREDETI CA L-A ADUS PE LAUR IN SITUATIA DRAMATICA DUPA O OPERATIE DE APROAPE O ORA??!! Durerea
    dupa interventie sau….grija ca banii s-au terminat si ca EL SE INEACA LA MAL. Stau si eu si ma gandesc , asa….cu mintea mea de copil ca daca Laur avea banii necesari cand a plecat in Austria el venea de colo refacut in proportie de 97%. Dar cat sa poata stange un grup de oameni + cateva donatii mai “plinute” de pe ici si de pe colo!!! Cu ce l-a ajutat pe el Ministerul Sanatatii sau alte ministere ? Si ma poate contrazice cineva ca nu spun adevarul atunci cand spun ca numarul zilelor este PENTRU CEI SARACI DIRECT
    PROPORTIONAL CU NUMARUL BANILOR!!!??????????!!!!!
    VAD CA Codrina a reusit sa infiinteze un TELEDON pentru Laur si am sa transmit si eu colegilor mei de
    la Liceul de Marina numerele de TELEDON unde pot depune banii care-i au ca “bani de buzunar”, de fapt pentru pachetul de mancare, ca fiecare elev-navetist.
    Lista cu numerele de TELEDON este afisata mai sus, si este usor de tinut minte :pentru 2 euro…….412 in coada si tot asa. Noi elevii ne permitem sa dam 2 euro, ca suntem mai saracuti. Haide sa ne unim si sa-l ajutam pe Laur sa aiba banii necesari pentru tratament si ce i-o mai trebui (ca nu te joci cu CANCERUL) si sa se faca bine. Este pacat de copilasii lui sa creasca mari fara tatal lor. EU NU AM PARINTI SI STITI CAT ESTE DE DUREROS!!! Va multumesc ! Doamne ajuta ! Tristan

    http://www.laurentiu-moise.ro/

    Tristan

    10 aprilie 2009 at 03:56

  13. Numerele de teledon ale lui LAURENTIU MOISE
    Serviciul SOS Moise Laur.
    Este VALABIL in TOATE RETELELE !
    ORI CE BANUT CONTEAZA !
    Tristan

    http://www.laurentiu-moise.ro/

    Tristan

    10 aprilie 2009 at 04:12

  14. Numerele de Teledon ale lui Laurentiu Moise sunt activate numai in RETEAUA ROMTELECOM. Incercam sa incheiem contracte si cu telefonia mobila.Vom anunta aici situatia. Codrina.-

    http://www.laurentiu-moise.ro/

    Codrina

    10 aprilie 2009 at 12:07

  15. Codrina, Laurenţiu ştie de teledon? Îl pune pe site?
    14 aprilie
    l-a pus

    http://www.laurentiu-moise.ro/

    isabellelorelai

    10 aprilie 2009 at 23:22

  16. Normal ca el l-a aflat primul!Il va pune pe Site ca are tot interesul, NU??!! Codrina.-

    Codrina

    11 aprilie 2009 at 01:06

  17. [...] ianuarie 2009, Laurenţiu a fost acceptat pentru operaţie la Vienna Medical [...]

  18. Azi am fost la inmormantarea lu’ Laurentiu Moise… nu pot descrie in cuvinte ce am simtit…

    anca

    2 aprilie 2010 at 19:49


Daca vrei sa spui ceva... Scrie aici

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 104 other followers

